avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire telefon mobil in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire telefon mobil in garantie

Buna ziua!
Pe parcursul garantiei, telefonul meu mobil a ajuns deja de 3 ori in service, cu aceeasi problema: touchscreen defect, perioada sa de functionare in parametri normali devenind din ce in ce mai scurta. De curand, pentru a 4-a oara, am aceeasi problema. As dori sa stiu daca este posibil sa beneficiez de inlocuirea produsului, avand in vedere ca aceasta problema care persista indica faptul ca telefonul nu poate fi reparat cu succes. Ce as putea sa fac?
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:42, 12 Ianuarie 2013
Obligativitatea de a-l schimba exista doar daca service-ul va da negatie de reparare (in care scrie ca nu il mai poate repara). Fiind vorba despre aceeasi problema pare a fi o lipsa de conformitate pe care nu reusesc sa o remedieze.

Discutati cu cei de la care ati cumparat telefonul si cereti sa va fie inlocuit, poate reusiti sa ii convingeti fara sa apelati la Protectia Consumatorilor. Oricum acest demers trebuie sa-l faceti pentru ca reclamatia, in caz ca o veti face, nu va fi analizata pana nu faceti dovada faptului ca ati incercat sa rezolvati amiabil. Ideal ar fi sa cereti acest lucru in scris, sa va pastrati o copie si sa expediati prin posta cu confirmare de primire, ca sa le puteti anexa la reclamatie. Cititi acest topic:
www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Joi, 29 Noiembrie 2012
Ares-3, moderator
Va multumesc pentru raspuns!

Am fost cu telefonul la magazinul de unde l-am luat si am cerut ca acesta sa fie inlocuit, iar dmonisoara care l-a preluat a mentionat acest lucru in documentul de receptie. Momentan astept sa vad daca voi primi telefonul "reparat" sau inlocuit.

Am, insa, o intrebare: cum procedez daca telefonul nu este inlocuit, ci "reparat", intrucat eu nu mai am incredere ca peste o luna nu o sa mi se strice iar si apoi sa il mai astept pentru inca o luna? Personal, eu consider ca deja e evidenta lipsa de conformitate. Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?
Ultima modificare: Duminică, 9 Decembrie 2012
Tallulah, utilizator
Daca il repara, in opinia mea va trebui sa il luati; doar daca se strica din nou puteti insista sa va fie inlocuit.
Poate prima reparatie nu a fost chiar ok si acum se rezolva.
Eu as vrea sa insist de acum, au trecut doar 2 luni de la ultima reparatie si de data aceasta a mai stat vreo 2 saptamani si jumatate in service si pentru mine sunt niste experiente tare neplacute. Inainte de reparatia anterioara, doar 3 luni au trecut pana cand mi s-a stricat din nou. Mie mi se prelungeste garantia? Din ce am citit pe internet, am inteles ca da, insa mie nu mi-a fost completat nimic in acest sens nicaieri. Daca nu mai beneficiez de garantie ce fac dupa aceea daca tot continui in acest fel, trimitand telefonul la reparat o data la cateva luni (+ timp de reparatie)?


Cum ar trebui sa procedez?
Nu se prelungeste garantia, a fost abrogat acel act normativ.
Repet, daca il repara va trebui sa il ridicati - banuiala ca se va strica din nou nu e un motiv sa il refuzati.

Insistati pentru inlocuire la magazin iar daca va refuza faceti reclamatie acum, inainte de a primi telefonul, aratand ca a stat foarte mult timp in service si nu v-ati putut folosi de el + faptul ca durata necesara repararii arata ca nu poate fi adus cu usurinta la conformitate, deci ar putea fi un defect major.

Alte discuții în legătură

Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil Miki37 Miki37 Am cumparat un telefon mobil si a fost trimis in service de 3 ori pana acum. Prima data (februarie 2016) avea ecranul verde la luminozitate mica si a fost ... (vezi toată discuția)
Probleme garantie telefon emaily92 emaily92 Buna ziua!Am si eu o problema cu un telefon.Am cumparat un telefon in data de 30 august 2012 si cand am ajuns acasa si am schimbat poza de pe ecran am observat ... (vezi toată discuția)