avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 927 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme garantie telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme garantie telefon

Buna ziua!Am si eu o problema cu un telefon.Am cumparat un telefon in data de 30 august 2012 si cand am ajuns acasa si am schimbat poza de pe ecran am observat ca avea 2 pete pe display.Luni pe 3 septembrie am mers la magazinul de la care l-am cumparat si le-am aratat defectul.La inceput acestia au spus ca nu il pot inlocui si nici trimite in garantie deoarece este un defect minor,dar la insistentele mele au spus ca vor comanda alt telefon la fel pentru a face o comparatie.Cand am sunat la magazin pe 7 septembrie cei de acolo mi-au spus sa il duc la magazin pentru a-l trimite in garantie.
Intrebarea mea este:Nu ar fi trebuit sa imi inlocuiasca pe loc telefonul deoarece nu trecusera decat 3 zile de la cumparare?
Ac ce as mai putea face?Eu refuz sa il trimit in garantie deoarece consider ca a fost un viciu ascuns si ar fi trebuit inlocuit telfonul.
Astept parerea dumneavoastra.Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: emaily92 , utilizator 15:13, 10 Septembrie 2012
In legislatia protectiei consumatorilor garantia nu inseamna obligativitatea inlocuirii produselor pana nu se constata de catre un service autorizat ca reparatia nu este posibila.

In Legea nr. 449/2003 republicata scrie:
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului (repararea este prima obligatie);
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.
[ link extern ]

Nu puteti dumneavoastra stabili ca este un viciu ascuns, service-ul este in masura sa constate asta - etapa aceasta, a trimiterii telefonului in service, este obligatorie pentru a putea obtine altul.
Este posibil, desigur, sa aveti dreptate si sa nu poata fi reparat. Recomandarea mea este sa dati telefonul daca nu ati reusit sa ii convingeti sa vi-l schimbe.
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Cand ati cumparat acel tel.vi s-a dat si un certificat de garantie. In acel certificat de garantie scrie probabil ca reparatia se va face la firmele autorizate cu care firma de telefonie are contract cu acel service din mai multe orase din Romania. Telefonul va fi dus la unul dintre acesti SERVICE-REPARATII , oricum cate zile sta in service,atata zile va trebui sa se prelungeasca si garantia.
Citit si dvs contractul pe care l-ati incheiat la semnare daca acolo spune ca daca are un defect sa vi se inlocuiasca cu un alt telefon sau sa mearga telefonul la service-reparat.
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Septembrie 2012
Tarzan2012, utilizator
Sa va spun toata povestea.Eu am cumparat un telefon pe 29.12.2011 si intr-o saptamana a inceput sa se blocheze touch screen-ul,dar nu aveam cum sa merg la magazinul de unde il cumparasem deoarece erau liberi de sarbatori. Am mers la magazin pe 9 ianuarie si cei de acolo mi-au spus ca daca veneam in termen de 1 saptamana de la cumparare mi-l inlocuiau pe loc fara sa ami fie nevoie sa il trimita in service.l-au trimis in service atunci si cand l-am primit si m-am uitat pe certificatul de garantie scria resoftat desi el avea probleme cu touch screen-ul. L-am mai folosit cateva zile si s-a blocat definitiv touch screen-ul si iar l-au trimis in service si abia atunci i-au inlocuit touch-ul.Peste ceva timp am avut din nou probleme cu el:daca dadeam imaginea in modul landscape nu mai revenea n modul portret si apela numere aiurea.L-au trimis din nou in service si l-au adus cu aceeasi problema.A 4-a oara s-a sins si nu s-a mai aprins deloc.L-au trimis din nou in service si mi-au spus ca trebuie sa mi-l inlocuiasca.M-am dus la magazin si aveau un telefon la fel dar care nu s-a prins.Au zis sa astept sa comande altul.Au comandat altul dar cu pete pe display.Pe loc nu am putut observa petele deoarece era o imagine cu dungi pe care nu se observau.Peste 4 zile de la cumparare m-am dus la ei si le-am arat petele si au spus ca vor comanda alt telefon sa il compare.Cand am mers din nou au zis ca nu a mai venit telfonul si ca trebuie sa il trimit pe acesta in service.Deci au tras de timp in favoarea lor.Am vorbit cu cei de la Motorola care ofera asistenta din UK si le-am trimis o poza cu telefonul si acestia mi-au spus ca nu este modul de lucru obisnuit al ecranului telefonului si m-au sfatuit sa merg la magazinul de la care l-am cumparat sa imi inlocuiasca telefonul.Deci nu au spus sa mi-l repare ci sa mi-l inlocuiasca
Intrebarea mea este: Pana cand ar trebui sa mai am garantie la acest telfon?Si ce ar trebui sa fac in cazul acesta?
Prima data spuneti ca ati cumparat telefon pe 30 august 2012
A doua oara spuneti ca ati cumparat pe 29 decembrie 2011.
:">
Garantia consider ca daca este tinut 2 saptamani,la fel trebuie sa se prelungeasca cu 2 saptamani termenul de garantie,asta deoarece nu a fost in posesia dvs.
Un sfat va spun cat mai repede ptr solutionarea cazului dvs:
Mergeti la protectia consumatorului cu acel tel.cu certificatul de garantie si povestiti tot ce ati spus aici. Ei vor lua masuri impotriva firmei care v-a vandut tel.
Pe 30 august am primit un telefon nou,deoarece fostul telefon fusese de 4 ori in service. Mai am o intrebare:Garantia ramane in continuare de la fostul telefon sau trebuie sa primesc inca 2 ani de garantie pentru acesta?

Alte discuții în legătură

Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Probleme cu produs cumparat bebe2 bebe2 In data de 05.12.2013 am cumparat 2 telefoane cu 2 abonamente, insa in data de 06.12.2013 am observat pe ecranul unui telefon un punct (o impuritate in ... (vezi toată discuția)
Mod aducere la conformitate produs ContSters252112 ContSters252112 Buna ziua! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere. acum cateva zile am cumparat un tlefon mobil de la o firma cunoscuta, dupa 2 zile am constat o ... (vezi toată discuția)