Buna ziua,
Administratora noastra de bloc nu isi da interesul cu privire la atributiile ce ii revin. In ceea ce priveste actele (registre de reparatii, rulment, etc.) a fost si inca este departe de situatia normala. I s-a facut reclamatie la Primarie, in urma sesizarii rezultand o serie de nereguli legate de faptul ca nu are toate actele in regula. De-abia in ultima luna a inceput sa le completeze, auzind ca vrem sa o demitem.
Am apelat la un expert contabil, pentru realizarea unui raport de expertiza contabila extrajudiciara. Din acesta rezultand faptul ca nu s-a putut constitui nici fondul de rulment nici cel de reparatii din cauza lipsei registrelor respective. Deasemenea a mai rezultat faptul ca s-a utilizat fondul de reparatii pentru plata facturilor (din cauza restantierilor), fapt ce contravine statutului asociatiei de proprietari care spune ca acesta nu poate fi utilizat in acest scop. Raportul a mai scos la iveala si alte nereguli, nefiind vorba de furt.
Activitatea dansei in blocul nostru se rezuma la efectuarea listelor de intretinere, plata facturi, depunere declaratii, in timp ce incasarile se fac de catre o casiera. Doar daca se produce vreo avarie vine in bloc, altfel doar pentru ridicarea incasarilor. Blocul are peste 40 de ani si nu a propus nici un program de reparatii majore, se merge doar pe carpeli.
Este foarte imprastiata, are o varsta si nu mai face fata.
Are contract individual de munca si din cate am inteles din mai multe surse, trebuie urmate prevederile Codului muncii, in ceea ce priveste concedierea dansei, avand in vedere ca nu vrea sa isi dea demisia. Problema este ca pana acum inafara de neregulile sesizate de Primarie, nu a primit nici un avertisment scris si nici nu s-au urmarit etapele prevazute de Codul muncii. In momentul de fata am intocmit un convocator pentru chemarea dansei in fata unei comisii disciplinare numita de Presedintele blocului si formata din membrii comitetului.
Imi cer scuze daca mesajul este prea lung, dar avem nevoie de sfaturi de natura juridica, pentru rezolvarea acestei probleme, fara a incalca legea.
Pentru alte detalii va stau la dispozitie.
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele care reprezinta si apara interesele asociatiei si membrilor acesteia in raport si fata de terti inclusiv in contractele incheiate de catre asociatia de proprietari
In cazul administratorului de imobil,acesta prin dispozitiile in vigoare cat si prin fisa postului detine limite de competenta bine stabilite
Existenta de incalcari ale obligatiilor contractual asumate de catre administrator ,indrepatateste conducerea asociatiei de proprietari sa analizeze clauzele contractuale concluziile autoritatilor asupra activitatii administratorului ,astfel incat sa emita decizii
Avand in vedere ineficienta si neachitarea obligatiilor contractual asumate,presedintele asociatiei ,in temeiul disp art 17 al h din HG nr 1588/2007 are competenta sa angajeze si sa demita personalul necesar,incheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice Presedintele de asociatie in cadrul comitetului executiv,poate dispune analiza activitatii administratorului si in raport de clauzele contractual reciproc asumate poate dispune rezilierea contractului-cu respectarea formalitatilor legale
Comisia "disciplinara" este inutila atata timp cat ea este formata din comitetul executiv.
Deci o chemati pe administratora de vorba cu comitetul executiv, asa cum este si normal.
Activitatea administratorei, din cate ne descrieti aici nu este atat de catastrofala incat sa fie data afara.
Inteleg ca isi face treaba in general si, in afara de registrele fondurilor de rulment si fond de reparatii, alte reprosuri de substanta nu prea aveti. Ne spuneti ca nu s-a constaatt lipsa in gestiune. Asta e bine!
Ne spuneti ca nu incaseaza, dar asta nu este vina ei, ci a comitetului care a acceptat sa angajeze o casiera.
Faptul ca vine la bloc cand este vreo avarie este corect, altfel ce-ar putea sa faca, doar sa vina sa se plimbe prin bloc?
Reparatiile la infrastructura, lucrarile de intretinere si reparatii din bloc se inventariaza de comitetul executiv si de presedinte, impreuna cu administratorul, iar de decis ce lucrari sunt necesare, asta cade in sarcina comitetului executiv, nu a administratorului.
Inteleg ca nu aveti bani suficienti. Si atunci din ce sa faceti lucrarile majore? Evident ca nu va puteti limita decat la carpeli.
Daca vreti plan de lucrari majore, acest plan este prins in cadrul Bugetului de venituri si cheltuieli anual elaborat de presedinte impreuna cu comitetul executiv, nu este facut de administratora.
Faptul ca plateste facturile din fondul de reparatii este o chestiune care tine de eficienta activitatii. Ati fi vrut sa stati cu banii "la ciorap" sau in banca si cu facturile neplatite, asteptannd sa vi se opreasca utilitatile?
Acum eu nu inteleg, de unde stiti ca s-a folosit fondul de reparatii la plata facturilor daca nu aveti registre? Ma rog, e o chestiune putin interesanta, era doar o intrebare.
Iar daca s-a pornit a face registrele, inseamna ca e receptiva la solicitarile comitetului, chiar si sub amenintare.
Problema recuperarii restantelor este a comitetului executiv si, daca acesta nu se preocupa de aceste recuperari, dand restantierii in judecata, nu puteti sa o invinovatiti pe administratora ca plateste utilitatile cu ce bani are la dispozitie.
Spuneti ca administratora are o varsta. Toti avem o varsta....:)
Eu cred ca nu aveti motive serioase sa puneti in aplicare Codul Muncii, demitand-o.
are incheiat un CIM ? daca da, respecta fisa postului, respecta programul de cate ore este prevazut in contract, respecta atributiile de administrator prevazute in legea 230/2007, nu exista sa nu i gasiti macar un motiv ! dar totul in scris si adus la cunostiinta , o sa vedeti ca pleaca singura.Sa auzim de bn.
In completare as sublinia faptul ca s-a ajuns in situatia data si a comitetului executiv si a cenzorului care nu si-au indeplinit atributiile .
Daca s-ar fi facut verificari periodice asupra gestiunii adm . alta ar fi fost situatia , acum veniti sa arati ca cine este de vina iar faptul ca nu are lipsa in gestiune spune multe .