Salutare in primul rand celor de aici. In urma cu 2 luni mi-am incetat activitatea la o societate comerciala. In decursul lucrului, am efectuat un curs de specializare pentru care am semnat un act aditional. La plecare mi s-a taiat factura pentru toate cheltuielile mai putin cursul in sine pentru care nu exista factura la momentul respectiv. Am achitat toat ce a fost de achitat dar mi s-a mai solicitat sa semnez o hartie prin care ma oblig sa platesc eventuale debite in momentul in care va aparea factura. Am refuzat sa semnez acel document, iar cand am mers sa imi ridic cartea de munca mi s-a adaugat in procesul verbal de predare-primire mentiunea ca va trebui sa platesc in momentul in care apare factura.
Ce posibilitate exista ca eu sa imi ridic cartea de munca in conditii normale???
Indiferent de cate datorii aveti catre societate carnetul de munca nu poate fi retinut. Solicitati printr-o adresa trimisa postal cu confirmare de primire sa vi se comunice data la care sa va prezentati pentru ridicarea cartii de munca.Faceti o reclamatie la ITM in cazul in care nu vi se elibereaza aceasta. Puteti merge direct la societate sa solicitati eliberarea cartii.
In cazul in care nu vi se elibereaza puteti actiona in instanta pentru eliberarea ei.
In momentul in care o persoana isi inceteaza activitatea, patronul este obligat sa-i inapoieze documentul completat la zi si nu are nici un drept sa refuze sa elibereze acest act. In cazul unui refuz, se poate sesiza in scris aceasta situatie Inspectoratului Teritorial de Munca sau instantei judecatoresti competente din zona in care angajatorul isi are sediul.
Carnetul de munca poate fi reţinut numai de organul de urmărire penală, pentru cercetări în legatura cu datele pe care le cuprinde.