Cum trec cheltuielile de constituire ale firmei,de la registrul comertului si notar,in registrul de casa,daca ele dateaza inainte de existenta societatii?Am inteles ca eu,ca asociat unic,trebuie sa imprumut firma si sa fac o dispozitie de incasare.Cu ce data o fac pe aceasta?
Incepeti completarea in registrul de casa cu data cand ati primit de la finante codul fiscal. In acea data treceti toate documentele in registru, acelea datate anterior.
Separat faceti un tabel centralizator cu toate aceste documente pentru a avea suma totala a cheltuielilor de constituire si a putea face planul de amortizare si a stabili amortizarea lunara a cheltuielilor de constituire.
Inregistrarile le faceti incepand cu data constituirii firmei. Pentru toate cheltuielile legate de constituirea firmei pentru care aveti documente datate anterior inregistrarii la ORC completati decont de cheltuieli. Puteti pastra acest decont de cheltuieli pana la o data ulterioara, data la care disponibilul va permite achitarea acestuia. In acest fel evitati creditarea societatii.
Practic este vorba despre 201 % 542 , urmand ca atunci cand aveti disponibil sa completati dispozitie de plata pentru restituirea sumei : 542 % 5311