avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Mai exista asociatii de locatari legale?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Mai exista asociatii de locatari legale?

Buna seara,
O scurta intrebare.
Mai exista asociatii de locatari sau trebuiau pana la un anume termen sa se constituie ca asociatie de proprietari. Si daca da, care ar fi trebuit sa fie pasii pentru asa ceva?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: johnpescar , utilizator 16:52, 18 Decembrie 2012
1-Mai exista multe asociatii de locatari ai caror membrii nu au inteles sa se alinieze modificarilor legislative
2-Daca doresc sa se alinieze noilor reglementari trebuie sa solicite la autoritatea unde au depus documentele de infiintare solicitare oficiala pentru modificat conform reglementari care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari respectiv L nr 230/2007 si normele de aplicare HG nr 1588/2007
Imi puteti spune care ar fi aceasta autoritate?
As vrea sa ma interesez daca asociatia a depus ceva sau a inceput demersurile in acest sens.
Intreb acest lucru pentru ca am intrebat administratorul despre izolarea termica a blocului si imi spune ca nu poate depune dosarul decat dupa ce se schimba in asociatie de proprietari. Si imi tot spune asta din decembrie anul trecut si ca a depus de mult timp actele sa se faca asoc de prop dar nu au iesit...nici pana acum si nici nu crede ca vor iesi prea curand.
Va multunesc.
In ce calitate va interesati privitor la demersurile asociatiei de proprietari,cand mai simplu puteti sa clarificati simplu aspectul contactand personal reprezentantul legal al asociatiei?
Art 6 din L nr 230/2007 Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului delegat desemnat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla cladirea
Incheierea se da fara citarea partilor si este executorie
Pai in calitate de proprietar al unui apartament din cadrul asociatiei, cred ca am dreptul sa stiu ce face administratorul, nu? Mai ales cand acesta da raspunsuri evazive, ocoleste problemele sau altele.
Atunci cand un administrator, pune la plata apa cu alt pret decat este data de furnizor pe facturi, atunci cand iti cere sa platesti in avans intretinerea ca sa plateasca o datorie a asociatiei, atunci cand ii spui ca ai o problema si stabilesti cu el sa se rezolve iar apoi vine cineva ca prin minune aduce pe cineva de la RADET si da drumu la caldura in bloc in timpul unei lucrari programate, atunci cand incaseaza de 2 ori intretinerea pentru aceeasi perioada si uita sa o scada, atunci cand spune ca a depus actele pentru izolarea termica a blocului cand de fapt el nu a trecut in asociatie de proprietari, atunci cand refuza sa aeriseasca un calorifer si nici sa-l scada de la intretinere nu vrea, atunci cand pe tabelul cu intretinerea apar cu apartamentul locuit cand de fapt nu e locuit dar altii apar cu 0 persoane, atunci cand tabelul cu intretinerea nu sta mai mult de 3.. 4 zile afisat... Si lista ar putea sa continue...
Daca toate astea nu dau de banuit ca acest om nu face fata problemelor sau nu e capabil sa se ocupe de o administratie dau de gandit toate aceste probleme si te gandesti daca acest reprezentant, chiar reprezinta cu adevarat interesele locatarilor din bloc, sau mizeaza pe faptul ca daca esti ca administratie de locatari nu prea poti fi tras la raspundere.
Toate problemele semnalate le puteti clarifica, in prima instanta cu presedintele asociatiei dvs., nu cu administratorul - angajatul asociatiei, care s-ar putea sa nu faca parte dintre proprietarii din blocul respectiv. Apoi, toate aceste deficiente semnalate de dvs. trebuiesc discutate si clarificate in AG a proprietarilor - daca tineti asemenea adunari. Acolo va puteti implica direct, eventual prin alegerea dvs. printre membrii com. executiv. Ei, din ”interior” o sa aveti posibilitatea sa vedeti altfel lucrurile, sa le discutati, sa le hotarati si sa urmariti aplicarea acestora.
....................
Dosarul pentru infiintarea unei as. prop. se depune (dupa ce s-a tinut o AG in acest sens, conf. prev. L 230/2007) la judecatoria locala. De regula, pentru acest lucru, biroul respectiv al judecatorului delegat se afla in sediul Directiei finantelor publice locale, dar nu obligatoriu. Vorbiti cu presedintele - pentru ca numai dumnealui poate depune acest dosar si clarificati si aceasta problema.
Pentru alte chestiuni de nefunctionalitate a asociatiei din care faceti parte si care pe plan local nu pot fi rezolvate, puteti sa va adresati (audienta) la primaria locala unde fiinteaza un birou specializat al relatiilor cu asociatiile de proprietari.

Alte discuții în legătură

Oprire caldura qntrix qntrix Buna ziua, De mai multi ani am aceasta problema, si cum urmeaza luna martie, presupun ca si in acest an ma voi bucura de ea: de obicei la 1 martie, indiferent ... (vezi toată discuția)
Unde poate fi reclamat administratorul? Anca1972 Anca1972 Buna ziua, As dori sa stiu unde poate fi depusa o reclamatie impotriva administratorului unei asociatii, avind in vedere ca: 1. asociatia noastra este ... (vezi toată discuția)
Probleme asociatie proprietari rentz rentz Buna ziua, Va expun mai jos un istoric al problemelor Asociatiei de Proprietari bloc X scara 1 : 1. Blocul X are 8 scari si 7 etaje si a fost construit ... (vezi toată discuția)