Ieri dupa-amiaza am facut o comanda pentru doua perechi de ochelari de vedere la o firma de profil.
Astazi am cerut informatii despre gradul de inchidere al lentilelor heliomate si in legatura cu tipul de lentila ce imi va fi montat (Essilor, Zeiss etc.) avand in vedere ca ieri nu mi-au fost furnizate aceste informatii sub pretextul ca eu ar fi trebuit sa stiu. Vanzatoarea n-a stiut sa imi raspunda la intrebarea cu lentila heliomata, iar la cealalta mi-a spus ca e vorba de lentile Omega din Cehia, tip Optinova. Mentionez ca nu am gasit pe Internet referinte cu privire la aceste lentile (Omega). Am cerut referinte si la alte centre de optica si nimeni nu a auzit de aceste lentile.
I-am sunat si le-am spus ca vreau sa renunt la comanda, iar ei nu sunt de acord sa imi returneze avansul.
Va rog sa imi spuneti ce optiuni am pentru rezolvarea problemei in favoarea mea si numarul legii care imi permite aceasta.
Multumiri anticipate.
[Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme, multumesc pentru intelegere]
nu stiu sa va spun nr legii, dar din punctul meu de vedere primul pas ar fi o cerere in scris catre acea firma de returnare a avansulului explicand clar ca vanzatoarele de acolo erau incompetente si nu au stiut sa va rapsunda la intrebari si apoi o plangere la protectia consumatorului din aceleasi motive dar si altele.
sper ca avansul lasat sa nu fi fost prea mare.....
poate vor fi si alte opinii.
succes !
Comportamentul si (ne)profesionismul vanzatoarei nu sunt de competenta Protectiei Consumatorilor - in plus nu v-a obligat sa faceti comanda. Nu exista nici lege care sa va permita renuntarea la comanda, daca politica firmei este aceasta - ca nu le anuleaza - alta solutie, in opinia mea, decat insistenta la cineva superior vanzatoarei nu aveti.
'Mergeti la magazin si cereti sa vorbiti cu cineva care va poate da detalii despre lentilele ochelarilor, poate nu e dracul (scuzati expresia) atat de negru. Nu vanzatoarele le executa, este posibil ca de fapt sa va fi alarmat degeaba.
Depinde si de cum ati explicat dumneavoastra ce doriti - daca ce s-a scris pe comanda este ceea ce ati spus ca vreti nu prea aveti motive nici dupa ce ii primiti sa faceti reclamatie.
cu gradul de inchidere/deschidere la lentilele heliomate.....e cel pe care vi l-a prescris oftalmologul in scris pe recomandare, la fel cum a prescris si dioptriile potrivite pt acuitatea vederii dvs.
eu, in raspuns, am plecat din start de la ideea ca aveti o prescriptie medicala clara in acest sens si ca nu va faceti ochelarii "dupa ureche"cum se spune.
din punctul meu de vedere problema consta in primul rand in calitatea lentilelor (plastic, policarbonat sau sticla), calitate care se regaseste si in pret evident. Conteaza daca sunt anti-zgârieturi, hidrofobe, anti-aburire, antireflex, iar ramele sunt foarte ușoare sau inexistente (în cazul în care brațele se montează direct pe lentile).
rezumand......dvs ati facut comanda in baza unei prescriptii medicale sau nu ?
daca da, ati verificat cand ati achitat avansul daca ce e scris pe bonul de comanda corespunde cu prescriptia medicala ? si evident apoi optiunile dvs in functie de bugetul alocat in acest sens ?
ca de obicei medicul spune ai atat miopie/astigmatism ( de ex ) si ti-ar folosi daca iti permiti financiar lentile heliomate cu gard de inchidere pana la 80% pe culoarea maron nu pe gri sau albastru din x motive....difera de la caz la caz. Sau sa nu depasesti 50% inchidere la heliomat ca nu te avantajeaza.