O societate din Romania, inregistrata in scopuri de TVA, a avut achizitii, prestari servicii de la un furnizor roman, inregistrat in scopuri de TVA in perioada ianuarie 2012 - noiembrie 2012. Toate facturile primite au fost cu TVA . La inceputul lunii decembrie furnizorul ne comunica decizia de anulare a codului de TVA, al carei numar de inregistrare este din 31.07.2012. De la data deciziei pana la data comunicarii acesteia, societatea a primit 4 facturi, dintre care una in data de 31.07.2012, de la care a dedus TVA in cota de 24%. Tot in luna decembrie , furnizorul ne comunica faptul de s-a inregistrat din nou in scopuri de TVA. Care este tratamentul din punct de vedere al TVA in acest caz? Cum trebuiesc trebuiau emis facturile? Ce corecturi se pot face? Cum pot fi evitate asemenea situatii? Motivul anularii la furnizor: nedepunerea decontului doua trimestre consecutiv.
Facturile trebuiau inregistrate cu TVA 0 (zero) mai putin cea din 31.07.2012(este vorba de cele primite in intervalul 01.08-x.12.2012). Faceti stornarile de rigoare, decontul de TVA cu corectie (pe noiembrie) si rectificative la D394.