avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 787 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... administrare condominiu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

administrare condominiu

este legala administrarea unui bloc de o firma, si daca da care sunt criteriile de care trebuie tinut cont la alegerea ei
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:05, 21 Decembrie 2012
Este legala. 50+1 dintre proprietari cu drept de vot sa fie de acord cu alegerea firmei respective de administrare imobile autorizat.
Firma de administrare este un prestator si, ca orice serviciu prestat, se alege din mai multe oferte.
E bine sa aveti in vedere, inainte de a face alegerea, ce anume va doriti de la acest serviciu.

@ogra
Analiza ofertelor si angajarea unui serviciu de prestari se face de catre comitet, nu de AG.
Comitetul nu decide numai asa de capul lor.Comitetul eventual intocmeste sau propune planuri de masuri privind activitatea de administrare dar obligatoriu duce la indeplinire hotararile adunarii generale, prevederile statutului si a acordului de asociere.Deci depinde cum este prevazut in statut si in acord modul de administrare si daca majoritatea proprietarilor ar fi de acord cu reorganizarea administratiei. In conscinta tot proprietarii trebuie sa ia decizia in acest sens.
Ogra: in adunarea generala se decide daca se va apela la o firma care sa se ocupe de administrare. Eventual, ce anume se doreste de le ea si un buget in care sa se incadreze. Decizia se ia cu 50%+1 din votul celor prezenti la adunare ( daca este constituita legal). Apoi, este de datoria comitetului executiv sa caute oferte, sa le analizeze, discute si sa ia o decizie. Aceasta decizie ( daca respecta conditiile stabilite in adunare) se pune in practica, fara a se mai convoca alta adunare.

In urmatoarea adunare, se poate stabili daca se renunta sau nu la aceasta forma de administrare.
L nr 230/2007 Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(3) Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adopta decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizatiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca, precum si asupra valorii si a modalitatilor de contractare, in cazul in care administrarea cladirii este asigurata de persoane juridice, in l
imita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.


Competent in selectia administratorului,conditiilor de angajare si retributie este comitetul executiv al asociatiei,in temeiul disp art 35 al 4 L nr 230/2007

Alte discuții în legătură

Delegare 123321123 123321123 presedintele a demisionat,vicepresedintele nu mai poate indeplini atributiunile presedintelui...poate delega orice persoana pt indeplinirea atributiilor sau ... (vezi toată discuția)
Angajarea administratorului titisha titisha Este conform legii ca presedintele sa demita un administrator si sa angajeze altul fara a convoca adunarea generala? In art 27 legea 230/2007este stipulat ca ... (vezi toată discuția)
Comitetul executiv Corinaaa Corinaaa Asociatia noastra a fost condusa de un presedinte si trei membria ai comitetului executiv acum unul din membri comitetului a renutat, ce se poate face in ... (vezi toată discuția)