avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 428 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Platitor de TVA
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Platitor de TVA

1. Ce trebuie sa fac sa devin platitor de TVA? Mentionez ca doar ce mi-am infiintat firma si inca nu am inceput activitatea in domeniul ales (comert) caci nu sunt platitor de TVA.
2. As putea sa divid societatea? Partea A - neplatitoare de TVA iar partea B - platitoare de TVA? Ce trebuie sa fac?
Cel mai recent răspuns: Lucian Huzum , Consilier juridic 10:31, 17 Aprilie 2013
1. Va puteti inregistra in scopuri de TVA dupa constituirea societatii. Pentru a sti ce este de facut trebuie sa studiati OMFP nr. 2795 din 2011.
2. Nu se poate, societatea nu isi poate divide activitatea. Va ganditi la o divizare de societate, adica din cea existenta sa se desprinda una? Daca da, luati in considerare ca este o procedura complexa care necesita sprijinul unei persoane de specialitate.
Ma intereseaza in mod deosebit ca partea de servicii resurse umane (7830, - 7022) sa nu fie platitoare de TVA - aceasta fiind si domeniul principal de activitate. Partea de comert (4649, 4652, 4791) - fiind activitati secundare - platitoare de TVA. Cum sa fac?:-/
Nu puteti face o inregistrare in scopuri de TVA diferentiat pe activitati, in evidentele legale ale ANAF se inregistreaza societatea ca entitate juridica, nu activitatile pe care le desfasoara.
Daca doriti puteti constitui o alta societate cu alt obiect de activitate pe care nu o inregistrati in scopuri de TVA.
Eu am depus documentatia necesara acum o saptamana adica in data de 08.04.2013 si azi am fost sa intreb daca a iesit certificatul in scor de TVA . spre surprinderea mea doamna de la ghiseu mi-a spus ca trebuie facut mai intai un control la sediu social si apoi se emite certificatul, in urma controlului ( firma este nou infiintata, nu desfasor activitate inca nici la sediu nici in alta parte, dar vreau ca prima factura pe care o emit sa fie cu tva). Acum problema este ca nu inteleg ce control sa faca deoarece nu desfasor activitate inca. Aveti idee daca pot face ceva sa grabesc procesul de emitere a certificatului?

Multumesc,
I.P.


Se va verifica existenţa sediului social, faptul că imobilul unde societatea îşi are sediul există, că aveţi un spaţiu de lucru amenajat (o masă şi un scaun). Trebuie să aveţi registrul unic de control când vine echipa de inspecţie în control.

~ final discuție ~