avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie dubioasa pentru ATV-uri si Motorete
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie dubioasa pentru ATV-uri si Motorete

Buna seara,

Am cumparat de curand de la o firma doua ATV-uri si o Motoreta (cross). Cei de la firma pretind ca sunt aduse din Germania, insa eu am impresia ca provin de undeva de prin Asia... in fine, nu asta e problema.

ATV-urile sunt ale tatalui meu, respectiv fratelui meu mai mic, pe cand eu m-am multumit cu motocicleta.
Pot spune ca dupa aproximativ 50 - 80 km parcursi mi s-a defectat aprinderea electronica. Am mers la ei la Buzau (eu sunt din Ploiesti) si le-am explicat problema.
Nici nu au stat pe ganduri si au spus ca din moment ce am facut atatia km #-o fara sa schimb uleiul, n-are cum sa fie din vina lor si ca oricum elementele electrice nu sunt acoperite de garantie.
Dupa ce am citit de doua ori cap-coada garantia, am ajuns la concluzia ca ceea ce nu este inclus in garantie sunt consumabilele (cauciucuri, placute, filtre, ulei etc.), nicidecum parti electrice sau mai stiu eu ce.
I-am explicat baiatului de acolo faptul ca in garantie scrie clar ca sunt acoperite atat motorul cat si subansamblurile lui.
Atat mi-a trebuit... a schitat imediat o fata gen :angry: si-mi zice: Dar dumneata ai facut reviziile la timp?
Zic, pai... prietene abia daca am facut 50 km si tu imi spui de revizii?
Si apoi imi arata la ultima pagina din garantie un tabel cu revizii obligatorii,
printre care prima era la 3 zile de la achizitie sau 3 ore de functionare... :stunned: , si ca daca nu respect reviziile la ei, garantia e nula.
Asta pe langa faptul ca fiecare revizie costa 150 RON + deplasare de la Ploiesti la Buzau...
M-am conformat si am platit 50 Ron reparatia + inlocuirea aprinderii.

Am apucat sa ma bucur fix 2 zile de ea, ca mi-a crapat efectiv motorul.
Am facut totul ca la carte, am lasat motorul sa se incalzeasca 2 - 3 minute, si am pornit la drum, am apucat sa parcurg maxim 200m cand "trosc"! Ma uit in jos si vad uleiul din motor cum se scurge...

Acum trebuie sa ma lovesc iar de faptul ca nu am facut reviziile la ei?
Mie mi se pare aberant ca prima revizie sa fie dupa 3 zile, a doua dupa 2 saptamani, si tot asa...

Iar pana la urma pur si simplu a crapat motorul, uleiul schimbat in urma cu 2 zile, totul aranjat, strans, curat...

Ce ma sfatuiti sa fac? Exista vreo posibilitate legala ca domnii de acolo sa isi respecte garantiile? Mie unul mi se pare abuziv faptul ca ma obliga sa merg la ei sa fac reviziile, indiferent de faptul ca eu circul sau nu cu motocicleta...

Astept raspunsuri,

Cu stima,
Dragos

[Editat - va rog sa nu postati numele persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme, Regulamentul forumului nu permite acest lucru. Multumesc]
Ultima modificare: Marți, 18 Decembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: ContSters184021 , utilizator 22:45, 28 Decembrie 2012
Certificatul de garantie este facut clar in defavoarea clientului.
Dvs. ar fi trebuit sa-l cititi in momentul achizitionarii produsului.
Cereti banii inapoi.
Dat fiind existenta unor clauze absurde in certificatul de garantie, v-ati putea adresa si OPC.
Tehnic privind lucrurile, intradevar la vehiculele off-road, utilajele industriale si echipamentele militare, uzura se apreciaza in ore de functionare si nu in kilometrii parcursi, reviziile sunt mult mai stricte si mai dese decat la autovehiculele obisnuite, in off-road viata sau sanatatea pilotului depinde de orice simplu surub.
Spre exemplu la motocicleta mea XR400R de fabricatie Honda, uleiul motor si filtrul de ulei se inlocuiesc obligatoriu al 1000 de km, si aceasta dupa rodaj.
La utilizarea in competitii chiar la 500 de km (10 ore in medie de 50 km/h, viteza medie ridicata pe munte).
Referitor la CDI (aprinderea electronica) asta ar fi trebuit sa fie in garantie, defectarea este un viciu de fabricatie, nu are legatura cu rodajul. Modelele actuale sunt insa din ce in ce mai ieftin proiectate (si mai proaste ca fiabilitate).
Fisurarea blocului motor este insa o alta chestiune de garantie, daca nu l-ati lovit de un bolovan nu este normal sa cedeze materialul.
Ar fi doua posibiltati: 1.Fie va intretineti si va revizuiti singur vehiculul daca aveti pregatirea tehnica necesara, logistica si documentatiile tehnice (asa fac eu, ignorand total structurile birocratic-juridice), 2. Fie apelati la serviciile si garantia vanzatorului respectand exact reviziile. Metoda a doua insa presupune si un elicopter prin care vanzatorul care sa va scoata din munte in caz de avarie a aprinderii sau de spargere a blocului motor pe acolo, varianta pentru care eu nu am optat :)
Bafta cu vanzatorul!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Revizie reprezentanta - expertiza auto M9M M9M Buna ziua, Am facut revizia la masina la reprezentanta, ajuns acasa am deschis capota si constat ca nu s'a schimbat nimic la motor (filtre, ulei etc.) ... (vezi toată discuția)
Raspunderea patrimoniala costin romica costin romica Utilizez masina de serviciu si in urma cu cateva luni am constatat ca motorul a inceput sa consume ulei. Masina a fost dusa intr-un service pt. ... (vezi toată discuția)
Probleme dupa revizia auto obligatorie Vulturudac Vulturudac probleme dupa revizia auto obligatorie la masina noua de 2 ani,8000 km dupa revizie a disparut autocolant cu date identificare motor de sub capota ... (vezi toată discuția)