Am facut revizia la masina la reprezentanta, ajuns acasa am deschis capota si constat ca nu s'a schimbat nimic la motor (filtre, ulei etc.) totul este bineinteles facturat.
Intrebari:
- Unde trebuie sa apelez pt efectuarea unei expertize pe masina care sa constate si sa dovedeasca legal ca nu s'au schimbat cele precizate in factura?
- Ce daune morale/materiale pot cere, ma intereseaza banii, de ex care ar putea fi suma maxima cu care ar putea sa ma despagubeasca reprezentanta respectiva?
pt cine are timp de lecturat:
Detaliat - Ajung la reprezentanta, motorul cald, temp ulei aprox. 95 grade.Fac actele cu respectivul consilier service pt revizie, ii inmanez cheile, semnez, astept 1 ora jumate dupa care sunt chemat sa achit si sa ridic masina. Achit suma, mi se da facutra+chitanta, merg la masina, pun contactul observ temp ulei 86 grade (cam mult pt un ulei sa zic rece turnat proaspat). Pe moment nu mi'am dat seama, pornesc si plec. Ajuns acasa deschid capota si constat ca motorul si respectivele plastice pline de praf sunt cam neatinse - concluzie- cum dreq s'au schimbat filtre etc. daca suruburile si carcasele acestora sunt neatinse. inclusiv busonul de la ulei e neatins.
Pentru inceput puteti sa va intoarceti la reprezentanta si sa prezentati cazul, sefului de service. Va trebui sa aveti documentele semnate de dvs. Daca seful confirma si retrimite masina in service, aveti dovada si puteti deschide actiune in instanta impotriva persoanei care nu si-a facut datoria, solicitiand daune morale (pentru timpul pierdut) si/ sau daune materiale (pentru nerealizarea de venituri in timpul pierdut)
O expertiza tehnica judiciara care sa va fie utila poate fi dispusa de instanta de judecata, iar in cazul dvs. nu ati deschis actiune.
O expertiza tehnica extrajudicara o puteti plati dvs. contactand un expert auto (gasiti destui pe internet sau la firmele de asigurari) dar exista riscul ca acest expert sa nu fie primit la reprezentanta si sa faca constatari.
Orice verificare a masinii trebuie facuta in respectivul service, in prezenta lucratorului in cauza si a sefului de service, daca doriti sa aveti o sansa in instanta.
Mergeti la reprezentanta si solicitati sa scoata uleiul din motot in prezenta dvs si a sefului service-ului. Daca uleiul este negru si are miros de ars este clar ca nu a fost schimbat.