Buna ziua! Exista o procedura legala, un protocol prin care un service auto sa prezinte documentat ce au lucrat la masina si ce se intampla cu piesele inlocuite?
Anterior unui partaj o masina relativ noua (piese scumpe) a fost "sabotata" inteligent pt a nu avea o valoare mare la masa impartelii. Pe diagnoza, martori bord, aspect, masina parea dezastru. Cel care a preluat-o a dus-o la un service autorizat mentionand ca masina are probleme mari (in LIMP mode). In ziua dupa ce a fost lasata in service proprietarul a descoperit sabotajul in parte (inclusiv schimbare nr km parcursi inainte cu cca 40 mii km). Deci masina e ok dar prelucrata sa para dezastru. Problema se intreapta acum asupra serviceului auto. Practic acum au libertatea sa schimbe piese bune cu piese defecte. Cum se poate asigura proprietarul ca nu s-a umblat la piesele scumpe? (injectoare, turbina)?
Bună ziua,
Unitatea service are obligația să deschidă o comandă (contract) de service la preluarea mașinii și să închidă comanda (contractul) printr-un deviz. Pe lângă acestea, mai este obligat să pună la dispoziție toate testele și diagnozele efectuate la masina.
Aceste documente se predau doar celui pe numele căruia s-a deschis comanda de reparație, a proprietarului din talon sau imputernicitului acestuia. Dacă aveți vreun interes pe care să-l dovediți, aveți posibilitatea să cereți aceste acte în instanță.
Service-ul are obligația să vă returneze toate piesele înlocuite (mai puțin cele care fac obiectul vreunei garanții), cu excepția uleiului uzat, a filtrului de ulei și combustibil, care trebuiesc eliminate conform normelor de protecția mediului.
Piesele de pe mașina, de genul injectoarelor, turbină, cutia de viteze etc, dețin din fabrică coduri de piese care pot fi verificate fie printr-o expertiză tehnică extrajudiciară, fie prin expertiză tehnică judiciară dispusă de instanță, dacă ajungeți acolo.
Oricum, dacă există vreun interes în legătură cu acel autoturism, vă sfătuiesc să luați legătura urgentă cu un avocat.
Succes și numai de bine!