avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Situatie fiscala personala
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Situatie fiscala personala

Buna ziua,

Sunt student si am venituri ocazionale din activitatea de freelancing, bani pe care ii primesc in contul personal de la o oarecare banca din Romania.

As vrea sa stiu daca, conform acestui articol (www.avocatnet.ro/content/art... .

Nu am declarat nicaieri nici un venit, dar sunt nelamurit daca situatia contului meu este sau nu confidentiala.

Ce sfaturi imi puteti da?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 00:50, 22 Decembrie 2012
Obligatia Dvs. era aceea de a va declara veniturile.

[ link extern ]
Inteleg, dar repet, ma intereseaza daca situatia contului meu este confidentiala sau nu.
Situatia contului dvs. este confidentiala, dar in momentul in care sunteti suspectat de evaziune fiscala - cum poate fi interpretata situatia descrisa mai sus - statul, prin organele sale abilitate prin lege, poate cere incalcarea acesteia.

Confidentialitatea contului nu este absoluta.
Da, organul fiscal are dreptul sa verifice situatia fluxului de numerar din contul Dvs. bancar, conform CPF.
(6). Metodele indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate sunt următoarele:
b) metoda fluxurilor de trezorerie. Metoda constă în analiza conturilor bancare şi a fluxurilor de numerar pentru a stabili mişcările de disponibilităţi băneşti şi asocierea acestora cu sursele de venit şi utilizarea lor;
(7) Procedura de aplicare a metodelor indirecte prevăzute la alin. (6) se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Aici aveti si HG 248/2011 privind aprobarea Procedurii de aplicare a metodelor indirecte
pentru stabilirea bazei impozabile ajustate
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură