avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cumul pensie de urmas cu alte venituri
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cumul pensie de urmas cu alte venituri

Buna! am mai intrebat diverse persoane insa raspunsurile difera de la om la om! Eu sunt student orfan de ambii parinti si primesc o pensie in urma acestora si vreau sa stiu daca am voie sa ma angajez fara sa mi se suspende pensia?Raspunsurile care le-am primit au fost ca am voie sa lucrez dar pe cartea de munca salariul sa nu depaseasca 1/4 din salariul mediu pe economie , insa am mai intrebat la casa de pensii recent anul acesta si mi-au spus ca nu se mai tine cont si ca pot lucra liber unde cat si cum vreau fara sa mi se suspende pensia , va rog ma poate lamuri cineva?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:23, 18 Iunie 2014
Am sa postez tot aici o alta situatie ciudata despre care am nevoie de lamuriri si anume o cunostiinta a "terminat" masteratul insa nu si-a trecut dizertatia , aceasta cunostiinta deasemenea beneficiaza de pensie de urmas insa la secretariatul facultatii i sa "prelungit" contractul de studii astfel i sa emis adeverinta de student cu care sa prezentat la casa de pensii pentru a primii in continuare pensia de urmas.Nelamurirea mea este legal ce face sau va trebui sa restituie banii ?

Va rog mult daca ma poate ajuta cineva!?
1. Incepand cu 01.01.2011, de cand se aplica Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, pensia de urmas poate fi cumulata cu un venit profesional, indiferent de cuantumul acestuia.

2. - Un student, beneficiar de pensie de urmas, trebuie ca in fiecare an, pana la 1 octombrie, sa prezinte la Casa de Pensii adeverinta ca urmeaza o forma de invatamant.
- Adeverinta este valabila pana la 1 octombrie anul viitor.
- Nesustinerea sau nepromovarea disertatiei nu este un motiv de a restitui pensia de urmas.