avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 924 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pot beneficia in continuare de pensia de urmas?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pot beneficia in continuare de pensia de urmas?

Buna ziua, as avea nevoie sa ma lamuriti va rog cu o problema. Sunt studenta la o anumita facultate, si beneficiez de o pensie de urmas, in cazul in care nu voi mai frecventa faculatetea si ma v-oi inscrie la o alta facultate, voi mai beneficia in continuare de acesta pensie de urmas, daca ma inscriu la o alta facultate? sau este necesar sa continui studiile la prima faculatate pentru a primi acesta pensie de urmas?? acesta pensie se ofera doar daca incepi o faculate si o duci la bun sfarsit ?? sau chiar daca ma voi mai inscrie la inca o facultate o voi primi in continuare indiferent ca nu mai sunt la aceea faculatate?? multumesc
Cel mai recent răspuns: ralucaanca , utilizator 12:23, 15 Septembrie 2012
1. Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice spune doar ca trebuie sa continuati studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii.

2. In conditiile de mai sus veti primi pensie de urmas pana la 26 de ani indiferent de ce forma de invatamant urmati sau daca o absolviti sau nu.

3. Important este ca in fiecare an, pana la 1 octombrie, sa duceti la casa de Pensii adeverinta de la institutia de invatamant pe care o frecventati.
deci chiar daca nu voi mai continua prima facultate si ma voi inscrie la alta, pensia o voi primi in continuare?? da intradevar mi s-a cerut o adeverinta, dar voiam sa ma asigur ca o voi primi in continuare. va multumesc
1. In baza adevrintei pe care o depuneti la Casa de pensii primiti pensia de urmas pana la data de 1 octombrie.

2. Daca pana la aceasta data nu depuneti alta adeverinta atunci se suspenda plata pensiei de urmas pana prezentati o adeverinta ca urmati o forma de invatamamnt.