avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 794 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de Urmas pt. facultate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de Urmas pt. facultate

Buna ziua!
Am o intrebare legata de pensia de urmas.Momentan am 19 ani si sunt student in anul 1 la o facultate particulara , la zi si primesc pensie de urmas.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca renunt la anul 1 din cadrul acestei facultati si doresc ca de anul viitor sa ma inscriu la alta facultate , in ciuda faptului ca nu am 26 de ani impliniti , mai voi primi pensie de urmas ? ( incepand cu noul an la cealalta facultate).
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:00, 12 Ianuarie 2010
legea nr. 19/2000
"ART. 65
Au dreptul la pensie de urmaş copiii şi soţul supravieţuitor, dacă persoana decedată era pensionar sau îndeplinea condiţiile pentru obţinerea unei pensii.
ART. 66
Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;
c) pe toată durata invalidităţii de orice grad, dacă aceasta s-a ivit în perioada în care se aflau în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b)."
chestia asta o stiu , dar eu vreau sa stiu cert daca mai primesc.
Un simplu da sau nu la ce am intrebat imi este de folos. ( numai daca sunteti sigur )
Multumesc!
Da, primiti pensie de urmasi pana la varsta de 26 de ani ,daca urmati o forma de invatamant organizata potrivit legii,Indiferent daca va mutati la alta facultate.
Deci,raspunsul este da.
Spor la invatat.
Am considerat destul de evident faptul ca veti primi pensia in continuare, pana la varsta de 26 ani, atata vreme cat urmati o forma de invatamant organizată potrivit legii..... :)