avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... CASS,CAS pentru PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

CASS,CAS pentru PFA

Buna ziua.
Caut un raspuns in cazul meu:
Sunt student,de 3 luni angajat si pe langa aceasta am un PFA care nu realizeaza nici un venit.In acest caz mai trebuie sa platesc contributiile la CASS,CAS?
Va multumesc anticipat.
Astept raspuns.
Cel mai recent răspuns: Janina_Borsan , utilizator 15:22, 17 Februarie 2013
Nu aveti obligatia depunerii declaratiei 600, daca aveti calitatea de pensionar.
Multumesc
flay a scris:


Va multumesc frumos pentru raspuns.
As dori sa stiu daca se depun declaratiile privind cass,cas ,declaratia 600 din cate stiu, la ANAF,chiar daca am venituri 0?



Avand calitatea de salariat nu trebuie sa platiti nimic pentru P.F.A. care nu desfasoara activitate, conform art. 257 din legea 95 din 2006:



ART. 257
(1) Persoana asigurata are obligatia platii unei contributii banesti lunare pentru asigurarile de sanatate, cu exceptia persoanelor prevazute la art. 213 alin. (1).
(2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra:
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar;
c) veniturilor din agricultura supuse impozitului pe venit si veniturilor din silvicultura, pentru persoanele fizice care nu au calitatea de angajator si nu se incadreaza la lit. b);
d) indemnizatiilor de somaj;