avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 878 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inventar
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inventar

Mai am o problema: pe 03.01.2013 am avut un inventar la magazin. Am iesit cu o lipsa de 15900 lei, la o gestiune de 60000 lei. Ultimul inventar a fost pe 03.09.2012, si de atunci au disparut acesti bani. suntem numai 4 angajate impreuna cu sefa de magazin, gestiunea este comuna, dar sefa de magazin a mai unmblat la bani, in sensul ca lua cateodata bani din casa(cate 50-40 lei) pe niste cheltuieli care nu se deconta pana la urma. Noi, restul angajatilor vrem sa cerem un nou inventar, pt ca ni se pare prea mult la un asa de mic magazin. Asta inseamna ca un sfert de magazin a fost furat.
Va rog sa-mi spuneti daca putem cere reinventariere?
Stati de vorba cu contabilul societatii, vedeti ce documente are inregistrate in contabilitate. Cereti sa comparati evidenta scriptica cu cea faptica. Aduceti la cunostinta angajatorului obiectiunile pe care le aveti, printr-o adresa careia ii cereti numar de inregistrare pentru cea care ramane in posesia Dvs. Si cel mai important, nu semnati listele de inventar. Comunicati angajatorului ceea ce ati constatat de-a lungul timpului referitor la marfurile vandute cu reducere de catre sefa de magazin si despre numerarul pe care il ia din casa. Toate acestea in aceiasi adresa.

Solicitati inca o inventariere, iar daca si colegele sunt in aceiasi situatie, sfatuiti-le sa procedeze la fel.
Eu am o nelamurire vis-a-vis de faptul ca sefa lua bani din casa ptr diverse...
Cum de nu s-au sesizat de lipsa banilor din casa, atata timp cat se luau bani dupa ureche...Toate vanzarile erau trecute prin casa de marcat? Ptr ca daca toate vanzarile erau trecute prin casa de marcat, se observau bani lipsa pe casa si se cerea justificarea lor (facturi de cheltuieli, dispozitie de plata ptr avans spre decontare etc).
In cazul in care nu toate vanzarile erau trecute prin casa de marcat si se luau bani din casa dupa ureche, atunci in veci nu are cum sa iasa bine inventarul. Trebuie avut in vedere si acest aspect, pe langa cele enumerate mai sus de @gabrielle.
Multumesc de raspunsuri, ....am procedat in toate felurile; am scris e-mail la sefii mai mari, am vorbit personal( in fata cu sefa de magazin) cu seful de zona, dar se pare ca nimeni nu vrea sa ia la raspundere pe Sefa. Am incercat sa conving pe colege sa ne unim, dar ele nu vor( le e frica de ceva), asa ca se pare ca am ramas singura in acesta lupta. Am cerut ajutorul politiei, acuma o sa vad eu daca se va intampla sau nu ceva.
Va asteptam sa reveniti pentru a ne povesti si noua cum ati iesit din toata intamplarea aceasta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventar bazdoacadaniela bazdoacadaniela buna ziua am si eu o intrebare banala as spune,si anume cum se efectueaza un inventar corect? e cineva amabil sa-mi raspunda explicit? lucrez in gestiune de ... (vezi toată discuția)
Gestiune/garantie directori magazine Mihaltan Andrei Mihaltan Andrei Buna ziua, As avea o intrebare legata de gestiunea si garantia pt un director de magazin. Ce se poate intampla in cazul in care unui director de magazion i ... (vezi toată discuția)
Gestiune in perioada cim perioada determinata diadora_74 diadora_74 Intr-un CIM pe perioada determinata este obligat angajatul sa preia gestiunea?! Daca refuza sa-si dea acordul, care pot fi consecintele? Poate fi obligat? (vezi toată discuția)