Normal ar fi sa se incheie un contract de subinchiriere care sa aiba acordul proprietarului. In practica insa, se intampla ca locatarul(chiriasul) sa incheie contract de comodat cu terte persoane, arogandu-si calitatea de comodant. Evident nimeni nu mai verifica cine este proprietarul spatiului, registrul comertului luand de bun contractul de comodat. Personal dezavuez acest demers.
pentru Sad
:offtopic:
La care registru ati depus comodatul fara sa aveti in sutinere actul de proprietate? Ca la Bucuresti mi-a cerut un referent inclusiv declaratia proprietarilor, atunci cand am vrut sa deschid un punct de lucru, nu sediu social...
Da, chestia asta a fost pana acum vreun an. De atunci nu mai cere nimeni dovada proprietatii. Trebuie facuta doar dovada folosintei spatiului ca asa se cere in norme si de altfel si pe site-ul www.onrc.ro. Sunt convins ca practica nu este unitara in toata tara, dar nedepunerea actului care face dovada proprietatii nu atrage respingerea inregistrarii mentiunii.
,,Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social şi/sau de sedii
secundare pot fi: extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de
zile, contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act
notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind
proprietatea sau folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces
verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de
schimb, contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de subînchiriere
(înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar
(înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de comodat (înregistrat la Administraţia
Finanţelor Publice), contract de uz (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de
uzufruct (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de
valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului. Extrasul de
carte funciară şi certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun în original, celelalte documente urmând a fi
depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată.
La toate registrele din tara trebuie si dovada proprietatii cu exceptia situatiei in care exista un contract de inchiriere intre parti inregistrat la administratia financiara, pentru ca se prezuma ca au fost verificate acolo dovezile de proprietate. In rest, nu !
Ca atare pentru utilizatorul care a pus intrebarea puteti sa scrieti simplu, comodat si comodatar, in schimb va trebui sa duceti si acordul proprietarului ca este de acord cu comodatul....daca nu cumva acesta exista in contractul de inchiriere pe care l-ati facut intre d-voastra si proprietar !
Daca puteti sa precizati un temei legal in baza caruia toate registrele din tara solicita dovada proprietatii suplimentar fata de dovada folosintei spatiului v-as fi recunoscator. Dupa cum am precizat, practica nu este unitara la toate registrele din tara, asta pentru ca legea nu prevede expres depunerea actului de proprietate pe langa dovada folosintei spatiului. Pentru a va convinge de cele spuse va recomand sa cereti un punct de vedere al ONRC, chiar in scris.;)