avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2182 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie copil

Buna seara. Am si eu cateva nelamuriri si v-as fi recunoscatoare daca mi-ati raspunde.De curand am aflat ca sunt insarcinata,voi naste in septembrie,anul acesta si sunt studenta in anul I in cadrul Universitatii Bucuresti,cursuri la zi si as vrea sa stiu daca voi beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului.
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Isabela21 , utilizator 14:24, 14 Ianuarie 2013
Da, veti beneficia de indemnizatia de crestere a copilului de 600 lei si copilul va beneficia de alocatia de 200 lei, adica in total 800 lei. Singura conditie este sa fiti studenta si cand nasteti copilul
1. Daca veti naste in septembrie 2013 cele 12 luni premergatoare nasterii copilului, eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC), sunt lunile din perioada octombrie 2012 - septembrie 2013.

2. Daca frecventati cursurile de zi de la 01.10.2012, fara intrerupere, puteti beneficia de indemnizatie pentru CCC.
Va multumesc pentru raspuns.Da,voi continua studiul si voi merge la facultate si cand voi avea copilul. Insa, unde pot sa aflu ce acte imi trebuiesc,unde se depun si pana cand?daca sunteti draguti, ca mi s-a spus sa ma interesez din timp.Multumesc!
Si inca o intrebare: trebuie sa fiu casatorita pt a primii aceasta indemnizatie?
1. - Nu trebuie sa fiti neaparat casatorita.
- Dar daca pe certificatul de nastere este trecut si tatal copilului si acesta indeplineste si el conditiile pentru a beneficia de CCC atunci trebuie sa intre si el cel putin o luna in CCC.
- Daca tatal nu doreste sa intre in CCC atunci vi se reduce CCC cu o luna.

2. - Cererea si actele anexate le depuneti la Primarie (de aici luati cererea tip si alte documente tipizate).