Dragi colegi mediatori,
Prin OUG pentru modificarea şi completarea Legii 192/2006 privind medierea, se modifică denumirea documentelor pe care mediatorul care realizează şedinţa de informare privind avantajele medierii
Astfel, conform legii , dovada participării la şedinţa de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea. Dacă una dintre părţi refuză în scris participarea la şedinţa de informare, nu răspunde invitaţiei prevăzute la art. 43 alin (1) ori nu se prezintă la data fixată pentru şedinţa de informare, se întocmeşte un proces-verbal, care se depune la dosarul instanţei”.
Interpretând aceste prevedri, trebuie să înţelegem faptul că, atunci când toate părţile implicate se prezintă şedinţa de informare, ca procedură prealabilă instanţei de judecată, mediatorul va emite documentul intitulat ,,certificat de informare,, , iar în situaţia în care una dintre părţi rezuză să se prezinte , nu răspunde invitaţiei adresată fie de partea adversă, fie de către mediator, dacă partea a solicitat mediatorului ca acesta să transmită invitaţia , ori dacă acesta, deşi acceptă să se prezinte la şedinţa de informare, nu se prezintă la data fixată în acest scop, mediatorul va emite doar un proces verbal de informare?
Haideţi să lămurim împreună dacă , în oricare dintre situaţiile expuse mai sus mediatorul va elibera şi certificatul de informare, sau , după caz, doar proces verbal de informare, ori ambele documente.