avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1076 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu de maternitate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu de maternitate

Buna ziua, lucrez ca profesor de 3 ani dar pe langa am si un srl la care sunt si administrator. In luna aprilie trebuie sa nasc si nu stiu daca pot beneficia de indemnizatia de crestere a copilului din cauza firmei. Nu sunt angajata in firma.
Cel mai recent răspuns: delia_baidoc , utilizator 21:19, 22 Ianuarie 2013
1. - Pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC trebuie sa renuntati la functia de administrator de firma pe acea perioada.
- Veniturile din activitatea de administrator sunt luate in calculul indemnizatiei pentru CCC.
- Daca functia de administrator nu a fost retribuita atunci nu mai este cazul sa renuntati la ea (dar nu stiu daca o sa va creada cineva ca faceti munca voluntara).

2. Din Ordinul MMFPS 1474/2011:

Situatie:
Indemnizaţia administratorilor, precum şi suma din profitul net cuvenite administratorilor societăţilor comerciale, potrivit actului constitutiv sau stabilit de adunarea generală a acţionarilor, pot fi luate în considerare la stabilirea veniturilor care se iau în calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului?

Solutie:
Indemnizaţia administratorilor, precum şi suma din profitul net cuvenite administratorilor societăţilor comerciale pot fi luate în considerare la stabilirea veniturilor care se iau în calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului, dacă au fost prevăzute în actul de constituire al societăţii sau a fost stabilit de adunarea generală a acţionarilor, fiind asimilate veniturilor din salarii.
Nu sunt angajata in firma si nici nu sunt retribuita pentru functia de administrator. Venitul meu este doar salariul de la scoala. In firma sunt si asociata cu 50%.
Ultima modificare: Marți, 22 Ianuarie 2013
delia_baidoc, utilizator