Pentru inceput trebuie sa aveti in vedere ca pentru a va reuni intr-o asociatie de tip ong si a va inregistra juridic, e necesar sa fiti minim trei persoane ca membrii fondatori. E recomandat sa cautati sa gasiti cat mai multe persoane care au si ei copii in aceeasi situatie, din aceeasi localitate sau din localitati relativ apropiate. E foarte bine ca asociatia creeata sa reprezinte interesele a cat mai multi copii cu aceasta problema.
Sa aveti grija ca persoanele care devin membrii fondatori sa nu aiba cazier fiscal.
Va alegeti o denumire pentru respectiva asociatie care denumire trebuie verificata sa nu cumva sa fie folosita si de alta organizatie. Veti trimite o cerere de verificare disponibilitate denumire la registratura ministerului justitiei din Bucuresti.
Apoi trebuie sa va stabiliti un sediu al asociatiei care poate fi la domiciliul unuia dintre membrii fondatori.
Tot in acesta faza de inceput trebuie sa va constituiti patrimoniul asociatiei in valoare de minim un salariu minim brut pe economie care in 2013 e de 800 lei prin contributii in numerar ale membrilor fondatori depuse intr-un cont bancar la banca unde ulterior asociatia isi va avea contul.
Membrii fondatori se vor intalni si vor concepe actul constitutiv si statutul viitoarei asociatii care cuprind scopul si obiectivele asociatiei, patrimoniul, sediul, primele persoane care formeaza conducerea asociatiei, drepturi si obligatii pentru membrii cu drepturi depline, modalitatea de atragere de noi membrii dar si de excludere in cazul in care incalca prevederile statutului. Acestea se atesta de catre un avocat in sapte exemplare.
Inscrierea asociatiei la judecatoria de care apartineti se face prin depunerea unui dosar ce va cuprinde:- cererea de inscriere pentru dobandirea personalitatii juridice(in original si copie);
- dovada disponibilitatii denumirii(in original);
- cinci exemplare de pe actul constitutiv si statut;
- actele doveditoare pentru sediu(un contract de comodat) si patrimoniu;
- cazierul fiscal al membrilor fondatori (in original si copie);
- chitante doveditoare pentru plata timbrului judiciar.
Dupa ce aveti hotararea judecatoreasca (solicitati cinci copii legalizate) si certificatul de inscriere in registrul asociatiilor si fundatiilor trebuie sa depuneti actele la directia finantelor publice pentru a va obtine certificatul de inregistrare fiscala. Odata acesta optinut (daca va tineti de pasii descrisi pana aici dureaza cam doua luni) puteti sa incepeti sa derulati activitati de specifice asociatiei umanitare, inclusiv de colectare de fonduri din sponsorizari si din 2%.
Informatii mai detaliate privind inregistrarea si formularele necesare gasiti la adresa
[ link extern ]