In forma Legii 53/2003 privind Codul muncii, valabila in anul 2004, se prevede:
"Art 34 (5) La solicitarea salariatului angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate."
1. - trebuia sa solicitati dvs aceasta adeverinta.
2. - puteti solicita adeverinta si acum in 2013, pentru 2004.
Va multumesc pentru raspuns.
Si ultima intrebare: Acel angajator nu avea obligatia la momentul respectiv sa imi faca carte de munca?
Si inca ceva. Este adevarat ca pentru a se face o adaugare de angajator in cartea de munca este absolut necesar sa aduci aceasta adeverinta de vechime vizata ITM? Contractul de munca si decezia de incheiere a acestuia semnate si stampilate ITM nu a nicio valoare? Pentru ca asa mi se spune la actualul angajator si eu as vrea sa citesc legea care stipuleaza aceste aspecte. Va rog, daca puteti sa imi faceti trimitere la aceasta lege.
Va multumesc foarte mult.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Multumesc mult. Este stipulat in vreo lege acum sau in 2004 ca nu se poate inscrie un angajator in cartea de munca decat in baza adeverintei de vechime vizata ITM? Este adevarat ca pentru inscrierea in cartea de munca contractul de munca si decizia de incetare a acestuia vizate si stampilate ITM nu au nicio valoare? In ce lege sunt stipulate aceste informatii?
Pana in 01.01.2011 a fost in vigoare Decretul nr.92/1976 privind carnetul de munca , care prevedea :
Art. 11. - (1) Datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de munca se inscriu in carnetul de munca, asa cum acestea rezulta din contract sau din actele originale eliberate de unitati pe baza scriptelor pe care le detin.
(2) Actele pe baza carora se fac inscrieri in carnet, privind activitatea desfasurata, vor cuprinde: denumirea unitatii si perioada in care s-a lucrat, cu indicarea datei de incepere si de incetare a raportului de munca, precum si precizarea modului de incadrare - pe durata nedeterminata sau determinata, prin transfer in interesul serviciului sau la cerere -, in toate cazurile cu mentionarea temeiurilor legale pe baza carora a avut loc incadrarea, modificarea sau incetarea contractului de munca; de asemenea, in acte se vor mentiona si functia, meseria sau specialitatea exercitata, retributia tarifara de incadrare, precum si alte drepturi ce se includ in aceasta si, dupa caz, locurile de munca cu conditii deosebite care dau dreptul la incadrarea in grupele 1 si 2 de munca la pensie.
(3) Actele vor purta numar, data eliberarii, stampila unitatii, precum si semnatura celui care angajeaza unitatea sau a persoanei delegate in acest sens de conducerea unitatii.
(4) Perioadele de timp lucrate in strainatate de cetatenii romani se dovedesc cu actele originale emise de unitatile la care s-a desfasurat activitatea, in afara de cazurile in care, in conventiile incheiate de Republica Socialista Romania cu alte state, se prevede altfel. Perioadele de activitate desfasurate in R.S.Romania de cetateni straini se dovedesc prin mijloacele prevazute in conventiile incheiate intre Republica Socialista Romania si statele respective.
...