conform CCM in anul 2012 am de efectuat 21 zile de concediu odihna, din care am efectuat 11 zile. Datorita faptului ca am ramas insarcinata ,incepand cu 19 nov 2012 am intrat in concediu medical fiindca am o sarcina cu probleme.Mentionez ca pana in prezent sunt tot in concediu medical.Am solicitat unitatii sa-mi efectuez concediul de odihna (ramas pe anul 2012) incepand de la 1.03.2013 dar mi s-a spus ca datorita faptului ca am fost si in concediu medical si in 2012 nu mai am dreptul la concediu de odihna pt zilele in care am fost in concediu medical.
Cu respect va rog sa-mi spuneti daca concediul medical afecteaza concediul de odhina aferent anului 2012.Si deasemenea va rog sa-mi spuneti cate zile de concediu odihna am dreptul pe anul in curs(2013) daca pana la 28 feb sunt in concediu medical.
Potrivit art. 145 alin. (2) din Codul muncii republicat, durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste prin contractul individual de munca cu respectarea legii si a contractelor colective aplicabile, si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.
Aceasta dispozitie legala nu mai este aplicabila, in ceea ce priveste concediul medical, dupa ce Curtea Europeana de Justitie, printr-o hotarare preliminara pronuntata la data de 20 ianuarie 2009, a dat o interpretare a dispozitiilor art. 7 din Directiva 2003/88.
Pentru a beneficia de avantajele acestei hotarari va trebui sa actionati in judecata pe angajator
ART 145 Codul Muncii:
(2) Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective aplicabile, si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.
Concediul medical nu reprezinta activitate prestata.
Pe 2013 o sa aveti dreptul la 17,5 zile, adica 18.
Concediu
cristinablazs
buna ziua,