Va rog sa imi spuna cineva cum se procedeaza cu minusul la inventar. In afara de faptul ca am intocmit listele de inventar, apoi Procesul Verbal de inventariere, am intocmit o lista cu produsele minus la inventar.
Contabila mi=a spus ca la aceste produse ( primite din spatiul intracomunitar la care nu s-a platit TVA ) trebuie sa platim TVA .
Adica la valoare respectiva trebuie calculat tva si platit la stat ?
Ajustarea se la (lipsuri la inventar, dupa scoaterea din evidenta ca platitor de TVA, la suspendare, la reactivare(se repune), la incetarea activitatii, pt.:
- stocurile existente (si cele achzititionate din spatiul intracomunitar)
- Bunuri de capital ce au durata de amortizare >de 5 ani
- Alte bunuri de capital ce au durata de amortizare < de 5 ani.
Procentul de ajustare - cel folosit la data de achizitie.
SUnt marfuri cumparate cu factura de import, deci fara tva. Noi suntem platitori de TVA, cpmercializam marfuri aduse din U.E. , inregistrati in ROI.
La ultimul inventar sunt niste minusuri la numarare. Acestea insumeaza 4000 lei, la pretul de achizitie.
La aceste produse se plateste TVA daca iesim lipsa ?
daca e vorba de inventarul la 31.12.2012, se colecteaza tva.
art. 128, alin (4) din codul fiscal
Sunt asimilate livrărilor de bunuri efectuate cu plată următoarele operaţiuni:
d) bunurile constatate lipsă din gestiune, cu excepţia celor la care se face referire la alin. (8) lit. a) - c).
Ajustare tva
bogdanblue
Buna ziua,
As dori sa depun ajustarea de tva pentru un aspirator, telefon mobil si un laptop dar nu stiu perioadele de ajustare pentru acestea.
Ma poate ... (vezi toată discuția)