Buna ziua
Am cumparat un spatiu comercial cu aport administrator iar vanzatorul societate platitoare de TVA nu mi-a eliberat factura iar societatea mea nu a dedus tva-ul avand la mana doar contractul de vanzare-cumparare .Societatea poate sa imi vanda mie spatiul cu aceeasi valoare fara sa emita factura ca sa imi ridic inapoi aportul ?
Vreau sa lichidez firma ,am o posibilitate mai buna asa?
Administratorul unei societati nu poate aduce aport in numerar la capitalul social al societatii pe care o administreaza decat daca are si calitatea de asociat.
Daca vanzatorul imobilului / spatiului comercial nu v-a emis factura, cum ati inregistrat in contabilitate operatiunea? Contractul de vanzare - cumparare nu tine loc de factura sau de document in baza caruia sa se faca inregistrarea contabila. Suma achitata pentru spatiu se justifica cu o factura.
Spatiul nu se poate vinde fara emiterea unei facturi.
Daca lichidati societatea spatiul ramas dupa lichidare va face obiectul unui raport de atribuire a bunurilor ramase in urma lichidarii si conform acestuia si a hotararii asociatilor de aprobare a bilantului de lichidare si a raportului va fi atribuit asociatului.
In rezolutia de radiere Registrul Comertului va inscrie mentiuni cu privire la atribuirea spatiului, iar cu aceasta rezolutie asociatul va merge la Cartea Funciara si isi va transfera bunul in patrimoniul propriu.
Vanzatorul nu a vrut sa-mi emita factura,ca sa se sustraga de la plata tva-ului , inregistrarea in contabilitate am facut-o in baza contractului de vanzare-cumparare ,iar plata am inregistrat-o in registrul de casa prin dispozitie de plata din partea asociatului unic .
Ceea ce a facut vanzatorul are elemente de evaziune fiscala. Nu exista nici o prevedere legala care sa va permita sa faceti o plata catre o persoana juridica in temeiul unui contract, fara factura. Mai mult de atat nici dumneavoastra nu puteti face o intregistrare in contabilitate fara a avea un document justificativ de efectuare a platii bunului achizitionat.
Multumesc d-le Lucian ! In contractul facut prin notariat se specifica clar ca vanzatorul si-a primit intreaga suma . Intrarea in contabilitate a sumelor s-a facut, mai intai prin dispozitie de incasare de la asociatul unic ,apoi ,in lipsa unei chitante de la vanzator ,prin dispozitie de plata in baza contractului de vanzare-cumparare .