Doresc unele lamuriri.
Angajat intr-o institutie publica, referent asistent intr-un anumit birou, subordonata sefului de serviciu.
Sef birou ,unde prestez eu activitatea, este ruda de gradul I.
In urma unei discutii "agresive" a unei colege de birou cu seful de institutie, s-a luat hotarirea mutarii mele din acest birou, (desi nu sint eu cauza unor divergente de aici). pentru ca eu nu pot fi obiectiva in viziunea lui.
In concluzie, are sau nu dreptul de a ma muta dintr-un birou in altul, datorita faptului ca acest post l-am ocupat in urma unui concurs, pe o anumita tematica; iar unde vor sa ma mute este total alta munca. Diferita total cu ceea ce fac.
1. N-am inteles cu cine este ruda de gradul I seful de birou si ce relevanta are acest aspect! Are legatura cu mutarea dvs.?
2. N-ati precizat despre ce tip de mutare dintre cele reglementate de Legea nr. 188/1999 este vorba, despre mutarea definitiva sau despre cea temporara? Mutarea definitiva nu poate avea loc fara acordul scris al dvs. si se dispune de catre conducatorul institutiei pe o functie publica vacanta de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau cu repartizarea postului corespunzator functiei publice detinute, cu respectarea pregatirii profesionale a functionarului public si a salariului acestuia (art. 91, alin. 2 din Statut).
3. Deci, fie are post corespunzator celui ocupat de dvs. (referent asistent, clasa nu ati scris-o), fie va muta cu post cu tot. Esential este sa fiti de acord cu mutarea, semnand pentru aceasta.
Daca ramaneti pe aceasi post pentru care ati dat examenul, decizia este corecta. Poate este vorba numai de o mutare in alt birou pe acelas post. Dar datimi voie a spune ca lucrurile pe care le invocati nu sunt prea clare, cine ce, pentru ce, daca ati fost chemata la comisia de disciplina....
-in anul 2005, am participat la concurs pentru o functie publica din cadrul unei primarii, pe postul de referent asistent, treapta 2, la biroul de impozite si taxe locale,
-sint subordonata sefului de serviciu
-sef de birou este ruda cu mine de gradul I
-una dintre colege s-a dus la seful institutiei si s-a plins ca este stresata de catre seful de birou. S-au adus acuze ca s-a facut coalitie intre seful de birou si mine, si ca ea nu este intrebata de unele probleme fata de munca prestata.
-seful institutiei a facut sedinta de "urgenta", cu tot personalul biroului (un numar de 8 persoane), iar in urma discutiilor purtate acolo, seful institutiei, a luat hotarirea ca eu sa fiu mutata intr-un alt compartiment (nu a specificat durata mutarii mele: temporara sau definitiva), ca sa nu mai fie discutii ca suntem rude, desi altceva nu am facut decit sa muncesc impozite si taxe locale, corect si la zi.
-nu am sanctiuni din partea institutiei, plingeri din partea contribuabililor, sau din partea colegilor, etc.
Intrebarea este daca are dreptul acestei mutari, si in ce conditii?
Art. 95 din legea 161/2003 prevede clar ca nu sunt permise raporturi de subordonare ierarhica directa intre functionarii publici soti sau rude de gradul I. De asemenea, acelasi articol, alin. 4 spune ca orice persoana poate sesiza existenta situatiei in cauza.
Alin.(3) "Persoanele ...vor opta, în termen de 60 de zile, pentru încetarea raporturilor ierarhice directe..."
Alin (5) descrie si solutia: "Situaţiile prevăzute la alin. (1) şi neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (3) se constată de către şeful ierarhic superior al funcţionarilor publici respectivi, care dispune încetarea raporturilor ierarhice directe dintre funcţionarii publici soţi sau rude de gradul I."
Deci, asta inteleg eu din mesaj:
-sunteti subordonata sefului de serviciu (care serviciu?);
-lucrati in cadrul biroului de taxe si impozite locale, birou care este format din 8 persoane si care este condus de o persoana cu care sunteti ruda de gradul I;
-si serviciul si biroul sunt in cadrul unei primarii.
Daca nu sunteti subordonata direct sefului biroului, ci unui sef al unui alt serviciu, despre care nu ne vorbiti, nu sunt aplicabile prevederile art. 95 din Legea 161/2003. Concret, din mesajele dvs. nu se intelege care ar fi organigrama primariei, pe bucatica la care faceti referire dvs.: biroul si serviciul.
Despre mutarea definitiva am scris mai sus. Cea temporara se dispune de catre conducator motivat, pentru maxim 6 luni, cu respectarea pregatirii profesionale si a salariului pe care il are functionarul public.
Ambele sunt reglementate de art. 91 din Legea 188/1999.