avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Buna ziua,

Am 23 de ani si sunt student anul 1 la a doua facultate, prima am absolvit-o in vara lui 2012.
Parintii mei s-au desapartit acum 6 ani. In urma divortului tatal meu a fost obligat sa plateasca pensie alimentara pana la majoratul meu, pensie pe care nu a platit-o niciodata, iar mama mea nu a vrut sa faca plangere impotriva lui. Avand in vedere faptul ca mama mea de curand a iesit la pensie care este foarte mica si nu mai are posibiliatea sa se intretina nici macar pe ea, si dat fiind faptul ca tatal meu refuza categoric sa contribuie in orice fel la intretinerea mea as vrea sa il dau in judecata pentru pensie.
1. In ce masura as putea obtine obligarea lui la plata pensiei? Am inteles ca ar fi obligat sa plateasca pana la varsta de 26 de ani.
2. Tatal meu este navigator si are contract de munca cu o firma din Romania pe care este trecut salariul minim, iar salariul adevarat i se vireaza lunar intr-un cont la banca. As vrea sa stiu la care din sume se va raporta pensia in cazul in care as avea castig de cauza? Eventual daca ar fi nevoie sa cer ceva de la banca?
3. Este obligatoriu sa fiu reprezentat in instanta de avocat sau pot depune si eventual sustine cererea si personal?
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: AV. GABRIELA GERBER , Avocat 17:54, 26 Februarie 2013
Vei putea obtine plata pensiei cuvenite de la data introducerii actiunii in instanta, raportat la nivelul veniturilor tatalui. Pe care nu le declara el singur, ci instanta va face o adresa la locul de munca al paratului si va solicita veniturile cu caracter constant pe ultimele 6/12 luni.