As dori sa va intreb daca se poate ca un impozit pe cladire sa se plateasca retroactiv ? pentru ca pentru mine este ilogic.
Pe scurt am cumparat la inceputul anilor '90 un imobil de aproximativ 60 mp la care am mai facut un adaos de 90 mp pentru care am primit autorizatie de la Primarie in anul 1993.
Mi-am platit cu regularitate impozitele primite de la Primarie in fiecare an pentru aceasta locuinta, insa anul acesta mai exact acum 2 saptamani am primit o vizita de la inspectorul primariei care m-a anuntat ca o sa primesc o amenda din partea Primariei in valoare de aprox 1000 lei deoarece am fraudat autoritatile locale in toti acesti ani cu cei 90 mp care nu ar figura in evidentele lor, desi detin autorizatie de construire eliberata de aceasta intitutie (oare oamenii din birourile acestei institutii sa nu colaboreaza deloc intre ei)
Eu pana acum am crezut ca platesc impozitul pe toata suprafata construita, intrucat ei nu specificau in hartiile de impozit si suprafata de plata.
Desigur dupa ce am purtat o discutie serioasa cu acest domn a inceput sa negocieze cu mine, cum ca poate sa-mi ia impozit doar din 2007 pe cei 90 de mp
ceea ce mi s-a parut destul de dubios, ziceai ca suntem la piata si negociem 2 kg de rosii.
Acum vreau sa ii intreb pe cei specializati in domeniu daca este posibil sa platesc din urma impozitul, avand in vedere ca aceasta institutie si-a incheiat situatiile anuale cu privire la sumele impozitate si de ce din 2007 si nu 2013 pentru ca nu e vina mea ca ei sunt incompetenti si nu colaboreaza intre ei si mai ales nu te indruma pe la ce birouri mai trebuie sa treci ca sa fii inregistrat peste tot.
Nu vi se poate lua impozit decat pe ultimii cinci ani. Orice creanta fiscala se prescrie in termen de cinci ani, asa prevede Codul de procedura fiscala. Este vina autoritatii publice locale ca nu s-a ingrijit sa isi incaseze impozitul datorat de proprietarii de imobile. Aveti grija sa nu cadeti victima unui eventual santaj in acest sens.
Pe langa cele adaugate, vreau sa va intreb Autorizatia de constructie din 1993, ati solicitat-o de la Seviciul Urbanism al Primariei, tot ei v-au eliberat si Procesul Verbal de finalizare a constructiei care putea dura 2-3 ani, dupa finalizare ati intocmit dosarul de inregistrare la impozite si taxe cu diferenta de mp? Ati completat vreo Declaratie de impunere la care ati atasat actele de constructie si planul cadastral al partii de imobil construita?
Obligatia dvs, era sa depuneti actele la impozite si taxe, nu exista nicio corelare intre serviciile administratiei locale.
Daca, stiti sigur ca da, faceti cerere de verificare a dosarului fiscal, aveti grija sa fie numerotat, daca aveti acasa nr. de inregistrare de atunci este si mai bine, deci verificati dosarul fiscal sa vedeti actele existente.
Acasa inspectorul vine ca urmare a unei sesizari, ca urmare a neconcordantei intre dosarul fiscal si baza de date. Tind sa cred ca deja aveti la dosar autorizatia depusa, iar ei " au uitat sa va inregistreze cu acele acte. Atunci fiind din vina functionarului, faceti conetestatie sa achitati decat debitele, nu si penalizarile.
Chestia cu "negociatul" se obisnuieste ca sa va ingrijoreze putin, iar dvs sa fiti "atent" cu el, dar conform legii nu poate face nimic, recalculare trebuie facuta pe 5 ani anteriori, doar daca nu ati depus.