avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Documente care trebuie solicitate la preluarea ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Documente care trebuie solicitate la preluarea asociatiei de proprietari

Sunt pe cale sa preiau administrarea unei asociatii de proprietari. Daca puteti sa ma ajutati cu o lista a documenteleor pe care trebuie sa le solicit vechiului administrator, mi-ati fi de mare ajutor. Ma tem sa nu uit ceva.
Cel mai recent răspuns: CRINA1 , utilizator 11:47, 6 Martie 2013
- registrele fond de rulment - de unde sa deduceti fondul de rulment deja incasat si restante la fondul de rulment cerut pe liste, dar neincasat inca.
- registrul fondului de reparatii de unde puteti vedea ce s-a incasat, ce restante mai sunt de incasat (similar cu fondul de rulment);
- registrul fondului de penalizari din care sa vedeti cate penalizari au fost incasate si ce restante mai sunt de incasat.
- situatia facturilor neachitate la furnizori si prestatori, facturi puse pe liste sau care asteapta sa fie repartizate pe liste (orice factura venita la asociatie si neachitata)

- situatia restantelor locatarilor;
- situatia facturilor care urmeaza sa fie repartizate, a cheltuielilor administrative, a lucrarilor de intretinere si reparatii care urmeaza sa fie repartizate pe liste.
- registrul de casa cu banii cash
- soldul la zi in banca - extrasul de cont la zi. Interesati-va cine are acces la contul asociatiei si musai mergeti la banca si stergeti orice semnatura veche si introduceti specimenul de semnatura al presedintelui asociatiei de proprietari, daca este nou ales. Ar fi bine ca presedintele asociatiei sau alt membru al comitetului executiv cu drept de semnatura in banca sa preia de la banca un token (digipass) cu care sa verifice zilnic contul bancar si miscarile banilor in cont pe care le executa firma administratoare.

Sa va faca o situatie a soldurilor din care sa reiasa ca pasivul este egal cu activul.
Toate elementele pasivului si activului trebuie sa le regasiti in registrele si soldurile pe care vi le-am insirat mai sus.

Dosarul infiintarii asociatiei, cartea de imobil, registrul cu obiecte si materiale de inventar, instalatii video, interfon, dosarul cu contracte ale asociatiei cu furnizorii sau prestatorii - acestea trebuie sa stea la asociatie.

Puteti face si o verificare a starii fizice a condominiului adica:
O situatie a starii subsolului, cu vizitarea simultana a acestuia pentru a identifica problemele de solutionat pentru viitor.
Situatia spatiilor comune - uscatorii inchiriate / neinchiriate, cine le foloseste, daca se plateste chirie sau nu.
Situatia terasei pentru identificarea problemelor de solutionat privitoare la aceasta - consultati si proprietarii de la ultimul etaj.

In situatia in care nu exista cineva care se ocupa de contabilitate puteti solicita Registrul de inventar, Registrul jurnal si fisele pt valori materiale sunt documente de inregistrare contabile si se arhiveaza la compartimentul contabilitate




Ultima modificare: Luni, 4 Martie 2013
ContSters82289, utilizator
Suplimentar ,se poate verifica inclusiv subsolul tehnic al imobilului,starea tehnica a acestuia,daca exista amenajate din constructie boxe sau spatii si modalitatea acestora de utilizare sau daca au fost executate interventii neautorizate ,prin care unii dintre proprietari au amenajat spatii in care depoziteaza bunuri personale
Interventie moderator

@avocat fanea traian vasile

Bunul simt si etica profesionala ar fi trebuit sa va faca sa folositi ghilimelele la textul pe care l-ati copiat in acest topic si sa citati sursa de unde l-ati luat deoarece este un copy-paste dintr-un mesaj al meu din 23 mai 2011 in discutia purtata atunci:
www.avocatnet.ro/content/for...



Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2013
Admin, administrator
Eu va multumesc tuturor.
Ar mai fi Registru sumelor speciale(ex. chirii ) , registrul jurnal de incasari si plati ,registrul cu calculul si plata impozitelor catre stat, dovada contractelor de munca inregistrate la itm ,daca veti face si casierie- stocul chitantierelor (formulare cu regim special), extras de cont furnizori pentru a va asigura ca nu sunt probleme (solicitati la fiecare furnizor in parte ) .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbare comitet executiv asociatie de proprietari-predare/primire acte Bismark Bismark Salutare! Vă rog frumos sa-mi spune-ti ce trebuie să preia Comitetul Executiv nou ales de o Adunare Generala de Proprietari, deci ce trebuie sa predea ... (vezi toată discuția)
Balanta activ-pasiv asociatii proprietari pante pante Cu ceva timp in urma, radet a emis doua facturi pentru plata in aceeasi luna calendaristica, de ex. pentru decembrie si ianuarie. Acestea au fost prinse drept ... (vezi toată discuția)
Situatia elementelor de activ si pasiv la o asociatie de proprietari alenka alenka 1.Soldul la casa si la banca il iau pe cel din 30.06.2013? 2.La sume neachitate de proprietarii din asociatie pt.lista de plata curenta -asta inseamna cei ... (vezi toată discuția)