avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbare Comitet Executiv Asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbare Comitet Executiv Asociatie de Proprietari-predare/primire acte

Salutare!
Vă rog frumos sa-mi spune-ti ce trebuie să preia Comitetul Executiv nou ales de o Adunare Generala de Proprietari, deci ce trebuie sa predea vechiul Comitet Executiv. Am destul de multe intrebari legate de subiect, dar ma gandesc sa o iau usor, pas cu pas, intrebare dupa intrebare .... si mai depind si de mosul cum se desfasoara evenimentele .... (cred ca e destul de clar ca ma gandesc mai ales la raspunderile care intervin daca o sa-mi scape ceva - stiti voi - pe motivul '"ca merge si asa'", ca '"nu intreaba nimeni'", ca '"se va face'")
Daca puteti sa ma ajutati va multumesc foarte mult.
Sfatul meu ar fi sa cititi cu mare atentie legislatia din domeniul asociatiilor de proprietari, nu este complicat si daca urmati pas cu pas ce este acolo o sa va fie bine. In al doilea rand actele pe care trebuie sa le aiba o asociatie de proprietari si pe care le gasiti in legislatie, pe acelea trebuie sa le primiti de la predecesorii d-voastra.
Am citit, nu am pus intrebarea chiar asa, ca tipul '"mura-n gura'" ... Mi-e teama ca daca ma duc cu legea in mana o sa complic lucrurile.
Sa incerc sa fiu mai clar
Am vazut ca Registrul de inventar, Registrul jurnal si fisele pt valori materiale sunt documente de inregistrare contabile si se arhiveaza la compartimentul contabilitate. Cum Asociatia a angajat o firma pt contabilitate vreau sa stiu daca e de ajuns ca aceste registre sunt la firma respectiva.
Sau daca mi se spune ca Registrul pentru fondul de reparatie nu exista sau nu este completat?
Imi cer scuze daca ma repet: mi-ar prinde bine cateva sfaturi pentru ca sa nu ne trezim, dupa sedinta aceasta de predare-primire, ca sa-i zic asa, ca nu am cpnsemnat lipsa unor acte importante....
Multumesc de raspuns Doamnă Mariana Cristea
Ultima modificare: Luni, 23 Mai 2011
Bismark, utilizator
In primul rand, sunt o doamna, imi scuzati modestia, dar si la propriu si la figurat sunt o doamna; ma amuza insa ca toata lumea ma vede domn:(( Nu va cereti scuze!
Sunt 2 tipuri de acte pe care trebuie sa le preluati:
-cele legate de infiintare asociatie, statute, acorduri de asociere, evidente proprietari,contracte cu furnizorii, etc.
-cele contabile. Legat de cele contabile, la contabil nu au ce cauta decat actele pe luna in curs in rest la asociatie. Mare atentie ca acolo este buba registrul de casa cu banii care vi se predau si cu extrasul de cont de la banca, situatia fondului de rulment si fondul de reparatii si o situatie la zi cu restantierii si ultima lista de plata. Daca sunt lucrari in curs, terase bloc, etc. care este situatia lucrari/plati. Asta-i baza, restul este birocratie!
Va cer iertare chiar daca ati scris sa nu o fac. Imi pare rau ca nu am fost atent la numele dumneavoastra.
Va multumesc pentru detalierea raspunsului, probabil voi reveni cu intrebari, desi sper din toata inima sa nu fie probleme, iar eu sa fi '"suflat in iaurt'"
Sa preluati stampila asociatiei - aceasta trebuie sa stea la presedintele asociatiei.
Inteleg ca firma care va administreaza este contractata de vechiul comitet executiv, da?
Cereti-le sa va prezinte:
- registrele fond de rulment - de unde sa deduceti fondul de rulment deja incasat si restante la fondul de rulment cerut pe liste, dar neincasat inca.
- registrul fondului de reparatii de unde puteti vedea ce s-a incasat, ce restante mai sunt de incasat (similar cu fondul de rulment);
- registrul fondului de penalizari din care sa vedeti cate penalizari au fost incasate si ce restante mai sunt de incasat.
- situatia facturilor neachitate la furnizori si prestatori, facturi puse pe liste sau care asteapta sa fie repartizate pe liste (orice factura venita la asociatie si neachitata)

- situatia restantelor locatarilor;
- situatia facturilor care urmeaza sa fie repartizate, a cheltuielilor administrative, a lucrarilor de intretinere si reparatii care urmeaza sa fie repartizate pe liste.
- registrul de casa cu banii cash
- soldul la zi in banca - extrasul de cont la zi. Interesati-va cine are acces la contul asociatiei si musai mergeti la banca si stergeti orice semnatura veche si introduceti specimenul de semnatura al presedintelui asociatiei de proprietari, daca este nou ales. Ar fi bine ca presedintele asociatiei sau alt membru al comitetului executiv cu drept de semnatura in banca sa preia de la banca un token (digipass) cu care sa verifice zilnic contul bancar si miscarile banilor in cont pe care le executa firma administratoare.

Sa va faca o situatie a soldurilor din care sa reiasa ca pasivul este egal cu activul.
Toate elementele pasivului si activului trebuie sa le regasiti in registrele si soldurile pe care vi le-am insirat mai sus.

Dosarul infiintarii asociatiei, cartea de imobil, registrul cu obiecte si materiale de inventar, instalatii video, interfon, dosarul cu contracte ale asociatiei cu furnizorii sau prestatorii - acestea trebuie sa stea la asociatie.
O situatie a starii subsolului, cu vizitarea simultana a acestuia pentru a identifica problemele de solutionat pentru viitor.
Situatia spatiilor comune - uscatorii inchiriate / neinchiriate, cine le foloseste, daca se plateste chirie sau nu.
Situatia terasei pentru identificarea problemelor de solutionat privitoare la aceasta - consultati si proprietarii de la ultimul etaj.

............... cam asta ar fi............... poate ma mai completeaza si altii......... :)
Ultima modificare: Luni, 23 Mai 2011
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Documente care trebuie solicitate la preluarea asociatiei de proprietari rodidoina rodidoina Sunt pe cale sa preiau administrarea unei asociatii de proprietari. Daca puteti sa ma ajutati cu o lista a documenteleor pe care trebuie sa le solicit ... (vezi toată discuția)
Balanta activ-pasiv asociatii proprietari pante pante Cu ceva timp in urma, radet a emis doua facturi pentru plata in aceeasi luna calendaristica, de ex. pentru decembrie si ianuarie. Acestea au fost prinse drept ... (vezi toată discuția)
Disputã: președinte vs administrator pe tema administrãrii fondurilor. morgan morgan Bună ziua! Doresc ajutor, dacă se poate, în lămurirea unor probleme găsite într-o asociație de proprietari. Pe scurt, am fost ales ca ... (vezi toată discuția)