avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 782 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

un baietel de 9 ani ai carui parinti tatal decedat dar care nu a lucrat a avut un ajutor social iar mama cu probleme grave de sanatateca venit are o pensie de urmas de 300lei si un de handicap de 240lei. intrebare poate primi baiatul pensie de urmasi
Cel mai recent răspuns: Annyta , utilizator 22:00, 16 Martie 2013
daca tatal nu a lucrat nici macar 1 zi sau stagiu militar satisfacut..... copilul nu are dreptul la pensie de urmas.
Mama copilului de unde are pensia de urmas?
mama copilului are pensie de urmas de la tatal ei
Buna ziua. luna aceasta pe 5 am implinit 26 de ani.mentionez ca sunt studenta si primesc pensie de urmas.am o nelamurire. legea spune ca pana la terminarea studiilor dar nu mai mult de 26 de ani am dreptul la pensie.intrebarea mea este pana cand mai primesc pensia? pana la sfarsitul anului universitar sau doar luna aceasta? ca nicaieri nu se specifica
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 113
(1) In sistemul public de pensii, plata pensiei inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care a intervenit una dintre urmatoarele cauze:
...
g) copilul, beneficiar al unei pensii de urmas, a implinit varsta de 26 de ani, cu exceptia situatiei prevazute la art. 84 lit. c);
...

2. Asadar veti primi pensia de urmas si pe luna martie iar cu luna aprilie inceteaza plata acesteia.

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas ionut_negoita89 ionut_negoita89 Buna ziua am o nelamurire: Pana la ce varsta pot primii pensia de urmas (daca frecventez o scoala acreditata) .26 de ani inclusiv, adica de la 27 se ... (vezi toată discuția)