avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Interpretare articol de lege - pensie de urmaș
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Interpretare articol de lege - pensie de urmaș

Bună seara, aș dori să știu cum se interpretează următorul articol de lege.
Confrom Legii 263/2010 - " ART. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b)."

De cățiva ani beneficiez de o pensie de urmaș iar săptămâna trecută am împlinit vârsta de 26 de ani, și am fost anunțat că din luna martie pensia de urmaș mi se va suspenda. Problema este că eu sunt încă student (sunt anul 2 de master) și mai am căteva luni până termin, plus că sunt student în alt oraș iar eu mă întrețin din această pensie, dar asta e o altă problemă.
Întrebarea mea este următoarea, fiindcă aceasta pensie de urmaș în cazul meu este condiționată de două lucruri faptul că sunt la facultate și de vârstă nu ar fi fost normal să-mi fie lăsată pensia până la sfârșitul anului universitar? Pentru că atunci când termin peste căteva luni tot 26 de ani am, în general nu mă trec nicăieri că am 26 de ani și 3 zile sau 26 de ani și 5 luni dacă îmi este permis să interpretez așa. Toată treaba asta făcându-mă vinovat că m-am născut în februarie, dacă aș fi fost născut în septembrie luam pensie în continuare, această pensie nefiind condiționată de o vârstă de început, adică să beneficiezi de pensia asta de la o anumită vârstă și astfel să se compenseze lucrurile.

Vă mulțumesc !
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:04, 12 Februarie 2015