Buna ziua.
Lucrez la un spital, intr-un birou cu alti 5 colegi, avem 6 calculatoare si 2 imprimante, cu 5 birouri, 2 dulapuri, 2 mese intr-un spatiu de 6 m / 5,5 m. Va rugam sa ne spune-ti care este spatiu minim necesar pentru a lucra in conditii optime, daca avem dreptul la un grup sanitar propriu si nu impreuna cu bolnavii, deasemena va rugam sa ne precizati si legea in care sunt prevazute drepturile cu privire la conditiile de munca ale angajatilor. Va rugam sa ne precizati si carui for ne putem adresa pentru solutionarea eventualelor probleme.
Va multumim.
Locurile de munca trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute in HOTÃRÂREA nr. 1.091 din 16 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de munca. Daca nu gasiti intelegere la conducerea spitalului, va puteti adresa Inspectoratului Teritorial de Munca.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Solicitati in scris (sub semnatura tuturor angajatilor din spatiul respectiv) conducerii spitalului, sa realizeze si sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca .... , pentru locul dvs. de munca/ posturile de lucru din spatiul respectiv, respectand astfel prevederile Legii ssm nr. 319/ 14.07.2006 art.12 al.(1) privind obligatiile angajatorului.
Ulterior angajatorul trebuie sa respecte prevederile aceleiasi legi,
-art.13 - In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au urmatoarele obligatii:
h) sa asigure informarea fiecari persoane, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care aceasta este expusa la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare.
In spatiul de lucru (asa cum mentionati) fiind instalate echipamente ITC este necesar sa fie respectate prevederile din:
-Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, aprobate prin HG nr. 1091/ 16.08.2006,
-Cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare, aprobate prin HG nr. 1028/ 09.08.2006 modificate si completate prin HG nr. 601/ 13.06.2007,
- Cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea in munca de catre lucratori a echipamentelor de munca, aprobate prin HG nr. 1146/ 30.08.2006.
Este corect ce spune legea si este normal si omeneste sa lucram in conditii optime dar cunosc un caz in care directorul unei societati a primit avertizment de la ITM pentru nerespectarea conditiilor de munca si atunci solutia cea mai la indemana a fost de a reduce posturile si din 8 salariati care lucrau intr-un birou au ramas 4.Decat sa ramaneti fara locuri de munca mai bine renuntati la un dulap,o masa etc.Nu spun ca aceasta ar fi cea mai buna solutie.Acum cativa ani am mers la managerul societatii de la firma la care lucram si am cerut un spatiu pentru fumat.Cum spatii nu erau s-a luat hotararea sa se fumeze doar in curtea societatii.Inainte de a face reclamatii mergeti la director cu solutii la problema dv.si cred ca veti gasi intelegere.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Norme ssm
00ionutz00
Buna ziua!
As dori sa stiu daca normele specifice NSSM 25 referitoare la acoperiri metalice mai sunt in vigoare sau au fost abrogate odata cu apartia legii ... (vezi toată discuția)