Sunt lucrator desemnat in cadrul unei firme de telecomunicatii. La evaluare de risc nu au fost identificate riscuri care sa implice purtarea de echipamente de protectie. Acum avem un contract in cadrul unei uzine unde sunt evident riscuri mult mai mari decat avem noi la firma. Trebuie sa refac evaluarea de risc? Sau pot sa preiau evaluarea de risc a celor de la fabrica si astfel sa justific si achizitia de echipamente de protectie.
Sunt 2 aspecte.
1. Identificarea si evaluarea riscurilor proprii firmei dvs. nu este facuta profesionist, daca nu s-a identificat necesitatea purtarii vreunui sortiment de echipament de protectie. Fiind firma prestatoare de servicii de telecomunicatii, macar o salopeta de protectie tot trebuia sa se prevada, in conditiile in care aveti cu siguranta un mic atelier, in care pregatiti materiale pentru a fi utilizate la beneficiari.
In activitatea dvs., cu siguranta, prestati lucru la inaltime, caz in care trebuie sa fiti dotat cu centura de securitate si casca de protectie, eventual ochelari de protectie.
2. Cand prestati activitati la un beneficiar, acesta trebuie sa va instruiasca din punct de vedere ssm, iar instruirea suplimentara pe care o face beneficiarul lucrarilor, trebuie sa contina inclusiv factorii de risc (proprii firmei respective si ale locurilor de munca/ posturilor de lucru din cadrul firmei respective, unde va veti desfasura activitatea), la care sunteti expusi.
Dotarea cu EIP a lucratorilor firmei dvs. trebuie sa fie tina cont de ambele evaluari de risc si sa acopere toate riscurile identificate.
Mentionez ca nu se lucreaza la inaltime. Angajatii nostrii fixeaza switch-urile in rack-uri metalice (rack-urile sunt confectionate de o firma externalizata) si apoi configureaza echipamente de pe laptopuri.