avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 376 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sector bugetar - calcul salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sector bugetar - calcul salariu

Buna seara,

Va rog sa ma ajutati si sa-mi acordati un sfat juridic in problema de serviciu prezentata de mine:
- potrivit carui articol de lege se stabileste la data de 31.08.2012 salariul brut pentru un director adjunct la o institutie publica subordonata unui Consiliu Judetean si
- daca directorului adjunct i se acorda majorarea de 7,4% incepand cu data de 01.12.2012 ?
avand in vedere cele ce urmeaza:

La data de 31.08.2012 s-a emis Decizia interna prin care salariul brut ca si director adjunct/personal contractual la o institutie publica a fost stabilit la suma de 2406 lei compus din salariul debaza de 2117 lei si un spor de conditii vatamatoarede 310 lei. Iar incepand de la data de 01.12.2012, printr-un Act aditional la CIM, acest salariu a fost majorat cu 7,4 %, cf. legii.
Decizie:
Începând cu data de 31.08.2012 salariatul x se încadrează pe postul de Director adjunct studii superioare - Grad II, gradaţia 2, în condiţiile Art.12 alin.1 si Art. 31 din Codul Muncii, republicat, având un salar brut de 2406 lei compus din salariul de bază de 2117 lei si un spor de condiţii vătămătoare de 15% aplicat salariului de bază, în cuantum de 310 lei.
- la stabilirea salariului pentru postul de director adjunct s-a avut in vedere prevederile Legii nr.283/2011 privind aprobarea OUG nr.80/2010 pentru completarea art.11 din OUG nr.37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar – care precizeaza modul de calcul al salariilor angajatilor din institutiile publice pentru anul 2012.
I. - Conform art.2 din Legea nr.283/2011 – “In anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.”
Astfel, potrivit acestui text de lege s-a procedat la calculul salariului reclamantului, pornind de la salariul pentru functia de baza de consilier juridic, avand in vedere ca reclamantul era studii juridice, la care s-a adaugat sporul de conducere.
Potrivit legii, la stabilirea salariului domnului director adjunct:
- se ia in calcul ca si salariu de baza – salariul de baza pentru functia de executie de consilier juridic, grad IA, la nivelul acordat pentru luna decembrie 2009, intre limitele prevazute, conform O.G. nr.10/2008, in cuantum de 1475 lei, la care se aplica micsorarile si majorarile intervenite pana in prezent, respectiv, pana la data anjagarii pe functie a domnului director adjunct, la salariul de baza astfel obtinut se adauga sporurile de care beneficiaza ( sporul de conducere de 40%, sporul de vechime in munca, … )
- se aplica ANEXA Nr.II b ( la 01.04.2008 si la 01.10.2008 ), valabila si la data de referinta a lunii decembrie 2009, din Legea nr.10/2008 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.
Astfel:
- se ia in calcul, ca si salariu de baza – salariul de baza maxim in cuantum de 1.475 lei pentru functia de executie corespunzatoare functiei de consilier juridic gradul IA, nivelul studiilor - studii superioare S,
- pentru functia de conducere pe care o ocupa ca si director adjunct se acorda gradul II.

II. - Conform art.4 alin.2 din Legea nr.283/2011 – “In anul 2012 nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare.”
In consecinta, nu se pot aplica coeficientii de ierarhizare, asa cum a solicitat reclamantul in Contestatia nr.2590 /01.10.2012, intrucat pe anul 2012 nu este cunoscuta valoarea de referinta ( care, potriv. Art.10 alin.3 din Legea nr.284 /2010 – se stabileste anual prin legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69 /2010 ), valoare la care se aplica coeficientii de ierarhizare stabiliti prin Legea salarizarii nr.284 /2010.

Astfel, la stabilirea salariului domnului director adjunct, in anul 2012, nu se pot lua in considerare clasa de salarizare 70 si coeficientul de ierarhizare 5,50.
Daca s-ar fi aplicat coeficientii de ierarhizare si daca s-ar fi luat in calcul clasele de salarizare, potrivit Legii nr.284/2010, in ceea ce priveste clasa de salarizare corespunzatoare functiei ocupate, avand in vedere vechimea avuta pana in 10 ani de munca la data angajarii, avand in vedere gradul II (acordata pentru functia de conducere pe care o ocupa ca si director adjunct), domnul director adjunct ar fi avut 5 clase de salarizare din cele 9 clase de salarizare corespunzatoare transelor de vechime in munca la nivel maxim, iar din clasa de salarizare 74 aferenta acestei functii se scad 4 clase, astfel incat domnul Radasanu ar fi avut clasa de salarizare 70, iar corespunzator acestei clase ar fi avut coeficientul de ierarhizare 5,50.

Iar in ceea ce priveste comparatia facuta de catre directorul adjunct cu privire la modul de stabilire al salariului managerului institutiei si modul de stabilire al salariului directorului adjunct, invederam instantei faptul ca acestuia nu i se putea aplica aceeasi formula de calcul, dat fiind faptul ca managerul unei institutii are alt statut si i se aplica alte prevederi legale, respective OUG nr.189 /2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata prin Leg. Nr.269 /2009.

Instanta de fond a stabilit ca institutia noastra sa modifice art. din Decizie privind salariul brut, in sensul ca incepand de la data de 31.08.2012 salariul brut este de 3744 lei, in loc de 2406 lei s.a.m.d.
Instanta nu a mai mentionat in dispozitivul hotararii mentionat in Certificatul de grefa cu solutia scurta data si faptul ca s-ar mai aplica si majorarea de 7,4 %.
Reclamantul salariat nu a mai solicitat instantei si aceasta majorare, ci doar modificarea Deciziei de angajare si stabilirea salariului brut in raport cu salariul managerului institutiei, desi calculul salariului brut pentru manager se face dupa o lege neaplicabila directorului adjunct.

In schimb, acum, la executarea hotararii judecatoresti, directorul adjunct solicita institutiei noastre si majorarea de 7,4 % a salariul brut este de 3744 lei, incepand cu data de 01.12.2012, desi in Certificatul de grefa = dispozitivul hotararii judecatoresti nu se face referire ca institutia ar avea si obligatia de a face si aceasta majorare de salariu.

In consecinta, institutia nu poate sa-i acorde directorului adjunct si aceasta majorare de 7,4 %, intrucat, directorul adjunct a fost angajat in anul 2012, iar salariul brut a fost deja stabilit de instanta de judecata pe intreaga perioada/31.08.2012-27.02.2013 ca fiind de 3744 lei.

Ce parere aveti fata de toate acestea ?
Care este legea care prevede acest salariu de 3744lei pt. director adj.?
Cum s-a ajuns la aceasta suma ?
Se acorda sau nu majorarea de 7,4 % ?
Va multumesc anticipat pt. raspuns.
O seara placuta !

Alte discuții în legătură

Cum calculez diferentele salariale in baza hotararii judecatoresti ? cristiannegru cristiannegru In hotararea judecatoreasca se spune: - se va acorda salariul brut de 3744 lei in loc de 2406 lei, incepand cu 31.08.2012 ( data angajarii ). - se va plati ... (vezi toată discuția)
Limite minime si maxime pt. salariu ? cristiannegru cristiannegru care sunt limitele minime si maxime pt.salariul brut pt. un director adjunct, personal contractual, intr-o institutie publica de cultura la data de 31.08.2012 ... (vezi toată discuția)
Cum calculez pt. salariat ? cristiannegru cristiannegru In hotararea judecatoreasca se spune: - se va acorda salariul brut de 3744 lei in loc d 2406 lei, incepand cu 31.08.2012 ( data angajarii ). - se va plati ... (vezi toată discuția)