Spuneti-mi va rog daca este corect cum inregistrez o factura de proiect pentru o constructie care la final va fi sediu social sau punct de lucru. Firma are un teren pe care vrea sa construiasca o cladire si prima factura pe care am primit-o este de proiect. Nu stiam daca este corecta inregistrarea 4426=404 si 231=404 si urmatoarele facturi ce le primesc de constructie si alte servicii tot asa se inregistreaza ? Valoarea ramane inregistrata pe 231 pana se finalizeaza constructia si apoi se trece 212=231?
Daca executia proiectului nu este realizata de entitatea insasi in regie proprie, inregistrarea contabila precizata de dvs., precum si rationamentul privind pastrarea in acest cont a imobilizarii pana la finalizarea constructie, sunt corecte.
Multumesc frumos de raspuns, da factura este de la un furnizor nu e realizata de entitate. Spuneti-mi va rog la final cand termina si constructia voi avea inregistrarea 212=231 apoi banuiesc ca se calculeaza amortizarea lunara. Mai trebuie factura si alta inregistrare adica ma refer la valoarea terenului care este inregistrata in 2111 ? Nu stiu exact daca si aceasta trebuia inregistrata cumva ?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.