Am urmatoarea problema.
Sunt web developer, am un laptop care s-a defectat, si fiind in garantie l-am dus la service. In el aveam toate proiectele la care am lucrat, cat si documente personale. Sistemul de operare era protejat prin parola, dar la service mi s-a spus sa dezactivez parola pentru a putea remedia defectele.
Dupa cateva zile, conturile de email au fost blocate, mi-au fost schimbate parolele. A trebuie sa contactez pe cei de la Yahoo pentru a imi debloca email-ul.
Apoi, ieri mai precis, am gasit un site care mi-a fost furat din acel laptop. Si cea mai tare chestie e ca proprietarul site-ului ma cauta pentru a-l ajuta cu o problema pe acel site, fara sa stie ca eu sunt proprietarul scriptului, sau din prostie, crezand ca nu-mi dau seama. Doar a schimbat cateva imagini, in rest site-ul este acelasi.
El zice ca l-a cumparat de la cineva, chestii pe care nu le cred. Ba chiar a inceput sa-si bata joc de mine.
Am IP-ul lui cu care a accesat chiar conturile mele de email, deci el este cel care mi-a schimbat parolele si care mi-a publicat proiectul pe internet.
As vrea sa-mi dati un sfat sa stiu cum sa procedez. Vreau neaparat sa fac plangere la Politie impotriva acestuia, am toate datele despre el, adresa, nr de tel.
Nu stiu sigur daca lucreaza la firma care se ocupa de service-ul laptopului, dar ma voi duce si la ei si voi afla. Laptopul l-am dus in Bucuresti la service, iar tipul care mi-a accesat datele este din Resita.
Imi puteti spune unde sa ma duc si pe cine sa reclam? Pot sa le fac reclamatie celor care se ocupa de service?
Am proiecte de mii de euro in acel laptop si vreau sa stiu daca le pot cere sa-mi plateasca daune.
Divulgarea secretului profesional angajeaza raspunderea penala a faptuitorului.In acest sens , puteti depune o plangere penala la Politie sau Parchet .
Sustineti va afirmatiile cu mijloace de proba solide , mai ales proba testimoniala (martori)
Va multumesc pentru raspuns.
Inca ceva.. In conditiile de garantie si service, magazinul spune ca nu se face responsabil de pierderea datele pe timpul cat laptopul se afla la ei. Dar eu zic ca datele nu s-au pierdut, practic le-au facut publice.
Deci pe cine ar trebui sa reclam? Pe cei care se ocupa de service intai si apoi pe cel in cauza care mi-a accesat si publicat datele?
Acele site-uri care sunt pe laptop sunt site-uri ale clientilor mei, site-uri care exista deja pe internet si nu as vrea sa observe acestia ca mai exista o copie ca al lor. Practic ar putea sa ma reclame ca am mai vandut site-ul inca o data, fapt de care nu ma injosesc in acest hal.
O sa iau legatura cu dvs luni, va multumesc pentru mesaj.
Cel care se ocupa de service nu a facut publice datele cel putin asa reiese din relatarea dvs
Daca, insa , acesta a colaborat cu acel coleg , in calitate de complice sau coautor , veti depune plangerea impotriva ambilor.Datele pe care le au aflat in timpul exercitarii serviciului sunt strict confidentiale , nerespectarea obligatiei de a nu divulga secretul profesional conduce la savarsirea unei infractiuni
Nicidecum informatiile nu pot fi folosite de catre persoane care intra in posesia lor prin natura serviciului.
Pierderea datele nu se confuda cu utilizarea lor , cu rea credinta, producandu va dvs o paguba .
Aveti posibilitatea sesizarii Parchetului sau Politiei.
Daca v a fost spart emailul , discutam si de infractiunea de violarea a secretului corepondentei , sanctionata la plangerea penala prealabila a persoanei vatamate, introdusa in termen de 2 luni de la data la care ati cunoscut sau ati fi putut cunoaste pe faputitor.
PT furtul de date am putea vorbi si de infractiunea de abuz de incredere.
Responsabil ca datele alea sa nu sara de pe calculator pe net e firma unde l-a dus, nu crezi? Ca ea se poate indrepta la randul ei catre nenea din Resita, e alta mancare de peste, dar domnul nu are actiune directa si nici cum demonstra ca nenea in cauza i-a furat datele.
PLangere se poate face pe penal, la ANPC, dar si plangere in instanta cu solicitare de daune. Daunele pot include si ce anume v-au solicitat clienti care au observat ca saitul lor e inca o data pe net sau puteti solicita contravaloarea contractului, dv. urmand sa refaceti saitul pana sa vada ei... explicandu-le problema.
Cat priveste insa datele pe care dv. le-ati lasat pe laptop, e discutabil, depinde daca acel laptop mai functiona indeajuns ca ele sa fie scoase de pe calc.
Astfel, daca imi duc sapatamana viitoare laptopul la instalat diverse softuri, eu imi scot toate datele confidentiale de pe el anterior.
Sa nu-mi spuneti ca se pot recupera de pe hard etc., important e ca eu sa fac o minima si normala diligenta ca acele date sa fie protejate.
Daca se va retine o vina comuna... va fi mai dificil.
E drept ca si cu datele pe laptop firma nu ar trebui sa fure din ele, dar e posibil ca ei sa marseze pe demonstrarea unei anumite neglijente a dv.
Laptopul nu avea nicio problema de tip software, ci numai hardware, de inlocuit tastatura si altele minore, tocmai de aceea datele au ramas pe hard si erau protejate prin parola de sistemul de operare, dar m-au pus sa-mi scot parola.
Clientii inca nu au vazut ca exista acea copie online. Si sper sa o rezolv pana sa observe acest lucru pentru a nu intra si in alte necazuri.
Voi merge luni la firma care asigura service-ul si ma voi interesa cine s-a ocupat de reparatia laptopului, poate exista vreo legatura cu acel tip din Resita.