avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 481 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Factura neconforma cu intelegerea dintre parti
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Factura neconforma cu intelegerea dintre parti

Buna ziua,
Am urmatoarea situatie: am cumparat de la un client lemne de foc, ne-am intele la pret 110 ron cu TVA inclusiv. Ne-am dus am cantarit marfa, am descarcat la sediul nostru, am platit transportul separat, pana aici toate bune si frumoase. Dupa 2 zile s-a trezit ca el ne va factura la alt pret si alta cantitate, nici la ora actuala nu am cazut la o intelegere. Tin sa mentionez ca acesta a facturat la pretul care a considerat el. M-am gandit initial sa trimit o notificare prin posta in care comunic intelegerea facuta initial ( noi nu am incheiat nici un fel de doc. in ccea ce priveste intelegerea dintre parti). Va rog sa-mi comunicati ce as putea face in cest sens?
Cel mai recent răspuns: mediator_comeaga , utilizator 11:09, 21 Martie 2013
Banuiesc ca la momentul receptionarii marfii s-a achitat si contravaloarea acesteia si s-au emis de catre furnizor documentele aferente (chitanta, factura , aviz de expeditie, etc).
In aceasta situatie nu se mai pot emite alte documente legate de livrarea marfurilor la care faceti referire.
Daca s-a achitat marfa la momentul receptiei, acceptand ca documentele sa va fie eliberate ulterior de catre furnizor, fara a avea incheiat un contract in prealabil in care sa fie mentionate cel putin pretul, cantitatea, conditii de plata, de livrare, etc suportati urmarile "intelegerilor verbale". In aceasta situatie ori platiti ce vi se factureaza, ori returnati marfa fara a avea pretentia la restituirea sumei achitate pentru transport .
Livrarea lemnului ar fi trebuit facuta cu aviz de insotire a marfii, in care trebuiau trecute cantitatea si pretul. Acel aviz ar fi trebuit semnat de dumneavoastra.
Ulterior, factura ar fi trebuit sa fie emisa respectand datele din aviz.

Ar fi bine sa returnati factura (daca ati primit-o deja) cu mentiune "refuz la plata", insotita de motivatia dumneavoastra (cantitatea si pretul nu corespund, marfa a fost livrata fara aviz de insotire a marfii, etc). Solicitati in aceeasi notificare si refacerea facturii conform datelor convenite. Trimiteti plicul prin posta cu confirmare de primire, pastrand si dumneavoastra copii ale documentelor trimise catre societatea respectiva, precum si dovada transmiterii (factura de la posta) si confirmarea de primire semnata de ei.

Sfat: pe viitor nu mai faceti intelegeri nescrise. Din pacate nu mai traim intr-o astfel de lume...
Ultima modificare: Joi, 21 Martie 2013
mediator_comeaga, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Aviz de insotire a marfii 17pyd 17pyd As dori sa stiu la momentul emiterii unui aviz de insotire a marfii pe ce exemplar se pune viza de la financiar-contabilitate pentru confirmarea exactitatii ... (vezi toată discuția)
Termen valabiliitate aviz de insotire al marfurilor ContSters250895 ContSters250895 avand in vedere k clientii ii caut si pot aparea si alte probleme(defectiuni,urgente,etc). (vezi toată discuția)
Storno marfa intracomonitar(italia) ContSters81838 ContSters81838 Buna ziua tuturor ,as dori sa ma ajutati intr-o problema.Am achizitionat in decembrie 2008 produse de instalatii sanitare din Italia(tevi,fitinguri,etc.)in ... (vezi toată discuția)