Buna Ziua tuturor.
Vreau sa imi fac un centru de ingrijire pentru batrani. Am ales deja calea infiintarii unei asociatii non-profit. Am spatiul, urmeaza sa depun si actele la judecatorie. Nelamurirea mea este urmatoarea: avand in vedere ca centrul de ingrijire va fi unul mai mult rezidential, unde nepotii-copiii isi pot aduce batranii datorita faptului ca nu au timpul necesar sa se ingrijeasca de ei, iar activitatea va fi una care nu va implica si servicii medicale, ci doar cazare+servicii, imi vor trebui ceva autorizatii speciale? Altceva in plus fata de un SRL de exemplu, pompieri,sanitar etc.?
Alta nelamurire este cu privire la desfasurarea activitatii. Asociatia va avea sediul social in Bucuresti, sector 4, iar cladirea respectiva este undeva in Popesti Leordeni. Pot pur si simplu sa ii dau drumul fara alta formalitate, fara a mai deschide filiala sau sucursala?
Multumesc celor ce vor avea rabdarea sa citeasca si bunavointa sa raspunda.
Pe problema autorizatiilor nu ma pronunt, ca nu am informatiile complete si actuale si nu vreau sa dau raspunsuri inexacte. Probabil ca natura activitatii necesita autorizatii PSI, protectia muncii, sanitara etc. si partea proasta pentru ONG-uri ca pentru ele nu exista un ghiseu unic, ca pentru entitatile inregisrate la Registul Comertului, asa ca in principiu pentru un ONG e mai multa umblatura decat la un SRL...
Sediile secundare la ONG nu tebuie mentionate in Act Constitutiv / Statut, ca la firme, si pentru a avea acel gen de institutie nu e nevoie de filiala (adica dezmembramant cu personalitate juridica) iar la ONG "deschidere de sucursala" inseamna deschidere de orice tip de sediu secundar ( e cu totul altceva decat la entitatile inscrise la Registrul COmertului, unde "sucursala" are inteles specific si nu se confunda cu orice soi de punct de lucru, birou, agentie....). Pentru infiintarea acelui centru in alta localitate e suficient sa aveti o decize interna a organului abilitat statutar sa infiinteze asemenea structuri ( AG-ul, CD-ul sau - mai putin probabil - presedintele sau directorul.... vedeti cum ati impartit in Statut atributiile intre organe...) si sa ii faceti inregistrare fiscala la organul fiscal competent.
Astfel, in functie de incadrarea sau nu a acelui sediu secundar in categoria celor cu obligatii distincte de plata ( ex. in scopul platii de impozit pe salarii in mod distinct pentru acele sedii) se completeaza si depune formularul 060 "Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare" aprobat prin Ordinul MFP 2296/2007, pentrru sediile secundare cu obligatii prioprii de plata, sau formularul "Declaraţie privind sediile secundare" cod 14.13.01.99/b aprobat prin Ordinul MFP1329 / 2004 pentru cele fara obligatii proprii de plata. Ambele formulare le gasiti pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in sectiunea "toate formularele".
Sucursala ong?
Refined
Buna Ziua tuturor,
Problema mea este urmatoarea:
Am infiintat un ONG, un centru de ingrijire persoane varstnice, ce are sediul (social) in sectorul 4. ... (vezi toată discuția)
Sediu secundar
stefan andrei
Buna,
am un contract de asociere prin participatiune cu o firma din bucuresti, ei au declarat spatiu secundar spatiul pe care il detin eu in alt judet dar ... (vezi toată discuția)