avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 400 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Infiintare punct de lucru pentru scoala postliceala
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Infiintare punct de lucru pentru scoala postliceala

Buna ziua,
In urma unei proceduri de acreditare ARACIP ne-a fost solicitat sa deschidem un punct de lucru la scoala unde ne desfasuram orele, cu care avem un contract de inchiriere. Care sunt pasii in acest caz, tinand cont de faptul ca scoala este in cadrul unei fundatii, si care sunt actele necesare?
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 17:08, 23 Martie 2013
Daca persoana juridica in cauza este o fundatie, in cazul ei nu exista notiunea de "punct de lucru" - asa ceva exista doar la entitatile inregistrate in Registul Comertului, si nu trebuie sa figureze nici in actul constitutiv si statutul Fundatiei. Exista insa o procedura de declarare si inregistrare la organele fiscale a acestor sedii secundare, si acela va fi actul care consemneaza oficial in cazul ONG-urilor existenta si adresa "punctului de lucru".
Tocmai de aceea am si pus intrebarea, ma gandeam ca trebuie sa fie altfel de procedura. Noi avem nevoie de acest nou"punct de lucru" deoarece trebuie sa dovedim pentru aracip faptul ca spatiile in care se desfasoara cursurile sunt conforme cu nivelul de invatamant(postliceal) deoarece salile de clasa le avem intr-o scoala generala, care are alt cod CAEN. Problema e ca sunt novice in aceste lucruri si va multumesc foarte mult pentru raspuns!!!!!
O zi buna!
CODUL DE PROCEDURA FISCALA:

[...]
Art. 74 Declararea filialelor şi sediilor secundare
(1) Contribuabilii au obligaţia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 30 de zile, înfiinţarea de sedii secundare.
[...]
(3) În sensul prezentului articol, prin sediu secundar se înțelege un loc prin care se desfășoară integral sau parțial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit și altele asemenea.
[...]
(5) Contribuabilii care înregistrează sediile secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, nu au obligația declarării acestor sedii potrivit prezentului articol.
[...]

In functie de incadrarea sau nu a acelui sediu secundar in categoria celor cu obligatii distincte de plata ( ex. in scopul platii de impozit pe salarii in mod distinct pentru acele sedii) se completeaza si depune formularul 060 "Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare" aprobat prin Ordinul MFP 2296/2007, pentrru sediile secundare cu obligatii prioprii de plata, sau formularul "Declaraţie privind sediile secundare" cod 14.13.01.99/b aprobat prin Ordinul MFP1329 / 2004 pentru cele fara obligatii proprii de plata. Ambele formulare le gasiti pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in sectiunea "toate formularele".

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Centru ingrijire batrani LaurentiuBC LaurentiuBC Buna Ziua tuturor. Vreau sa imi fac un centru de ingrijire pentru batrani. Am ales deja calea infiintarii unei asociatii non-profit. Am spatiul, urmeaza sa ... (vezi toată discuția)
Sucursala ong? Refined Refined Buna Ziua tuturor, Problema mea este urmatoarea: Am infiintat un ONG, un centru de ingrijire persoane varstnice, ce are sediul (social) in sectorul 4. ... (vezi toată discuția)
Declarare punct de lucru corinachivu corinachivu Va rog mult sa ma ajutati, cu textul de lege, potrivit caruia punctul de lucru cu minim 5 salariati, aflat in alt judet decat sediu social al firmei, trebuie ... (vezi toată discuția)