avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 315 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Drepturile angajatului in urma depunerii demisiei
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Drepturile angajatului in urma depunerii demisiei

Buna ziua,

situatia pe care o voi enunta este una speciala si implica mai multe aspecte, respectiv probleme.
Este vorba de un angajat cu o vechime de 24 de ani ca si lucrator comercial calificat. Timp de 17 ani acest angajat a lucrat in cadrul aceleiasi societati, timp in care:
- pe parcursul a 10 luni de zile, fara insstintarea angajatului, angajatorul a incadrat gresit angajatulul, trecandu-l de la lucrator comercial la manipulant marfuri;
-cu toate ca in contractul de munca norma de munca este de o ore/zi, angajatul a lucrat in ture de cate o saptamana dupa programul 7-20(L-V), 7-19(Sb), respectiv 8-13(D), dupa care urma o saptamana libera si tot asa; practic intr-o luna de zile angajatul lucra doua saptamani, iar doua saptamani le avea liber. In saptamana lucrata, angajatul ramanea peste program cel putin4 ore pentru predarea gestiunii. Orele suplimentare niciodata nu i-au fost platite, iar zilelele de sarbatoare, respectiv duminicile au fost platite ca si zilele de lucru, fara vreun spor, cu toate ca in contract e specificat un spor de 100%;
-dupa 24 de ani de vechime, angajatul nu beneficiaza de niciun spor de vechime;
-timp de 3 ani, angajatul nu a primit remuneratia aferenta zilelor de concediu si nici nu a beneficiat de zilele de concediu;
-carnetul de sanatate a fost in permanenta platit de catre angajat;
-angajatul in cei 17 ani lucrati in aceias societate, a raspuns de gestiune fara sa fi semnat un act aditional din care sa reiese ca are aceasta responsabilitate;
-angajatul si-a depus demisia si refuza sa efectueze preavziul de 20 zile calendaristice specificat in contractul de munca pentru ca in continuare angajatorul solicita ca angajatul sa lucreze in ture si sa raspunda de gestiune in conditiile in care in aceiasi tura lucreaza cel putin inca doua persoane care nu sunt trase la raspundere pentru gestiune. Angajatul a transmis angajatorului faptul ca este de acord sa efectueze periada de preaviz in conditiile in care norma de lucru in aceasta perioada este de 8 ore si nu raspunde de gestiune. Desigur, angajatorul a refuzat. Exista posibilitatea efectuarii preavizului prin luarea in considerare a zilelor de concediu, respectiv a concediului de boala?
Fiind date aceste conditii, ce repercursiuni poate avea asupra angajatului neefectuarea perioadei de preaviz, respectiv ce drepturi poate sa mai obtina angajatul si care sunt pasii care ar trebui urmati?
Daca se poate, as avea nevoie de toata baza legala pentru toate aceste situatii.

Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: ela david , utilizator 14:59, 2 Aprilie 2013
Nerespectarea perioadei de preaviz in cazul demisiei poate atrage dupa sine inceperea cercetarii disciplinare care se poate incheia cu incetarea CIM din motive disciplinare.
Concediul medical duce la suspendarea de drept a CIM ca urmare se suspeda si dreptul la preaviz.Ca urmare, dupa cm tot veti avea de efectuat preavizul.Concediu de odihna va puteti lua pe perioada preavizului doar cu acordul angajatorului.

Numai ca, dvs va puteti prevala in situatia descrisa de punctul (8 )art 81 C.Mun.

(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă.
La obligatii neindeplinite de catre angajator aveti:ore suplimentare neplatite, neefectuarea concediului de odihna, nerespectarea timpului/programului de lucru etc..

La incetarea CIM aveti posibilitatea sa cereti compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat(art.146(4)C.Mun).

Va multumesc pentru raspuns. Din cele enuntate mai sus, inteleg ca angajatul nu are obligatia sa efectueze preavizul in conditiile in care anumite obligatii contractuale au fost incalcate de catre agajator.
Pentru obtinerea compensatiei concediului neefectuat si neplatit timp de 3 ani, se poate depune sesizare la ITM fara ca fostul angajat sa fie afectat in vreun fel in viitor?
Nu vad cum v-ar putea afecta sesizarea la ITM. In fond, asa cum ati spus si dvs, veti fi un fost angajat.:)
Atasati cererii de demisie si o solicitare prin care cereti compensarea in bani a concediului neefectuat in acesti 3 ani.Luati nr de inregistrare pe ea , iar in caz de neplata(ceea ce probabil se va si intampla), sesizati ITM, apoi puteti actiona si in instanta angajatorul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu de odihna neefectuat madi33 madi33 Am fost angajat 2 ani si 8 luni din care mi-am luat concediu de odihna 5 zile, urmeaza ca la sfarsitul lunii august sa plec din firma.Ce se intampla cu zilele ... (vezi toată discuția)
Lichidare anda_bebeko anda_bebeko Buna ziua, Pana la data de 17 iulie am fost angajata cu 8 ore/zi la angajatorul X, dupa aceasta data semnand un act aditional la CIM prin care am fost ... (vezi toată discuția)
Cum se demisioneaza? tundi tundi am o problema,va rog sa ma ajute cineva. lucrez la o firma de 1 an si acum vreau sa demisionez (vezi toată discuția)