Buna ziua,
Ma lamureste si pe mine cine cum e cu inregistrarea in contabilitate a veniturilor , la o intreprindere individuala (contabilitate in partida simpla)? Mai exact realizez venituri din doua activitati si anume comert cu amanuntul (unde am raportul zilnic) si prestari servicii, portal web (unde tai facturi si chitanta). Veniturile le inregistrez direct in Registrul Incasari Plati sau trebuie sa intocmesc Fise pt operatiuni diverse pe fiecare categorie de venit si totalurile lunare din aceste fise le trec in RIP?
In cazul cheltuielilor este la fel?
Va multumesc !
Pentru inregistrarea veniturilor pe fiecare tip de activitate ,se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse(cod 14-6-22/b). Totalurile lunare din aceste fise se vor inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse(cod 14-6-17/c),grupate pe feluri de activitati.
Evidenta contabila a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli,in functie de natura lor.Pentru fiecare fel de cheltuieli se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse,iar totalul lunar al acestora se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli.
Daca incasati in numerar toate veniturile realizate,puteti sa le evidentiati numai in Registrul-jurnal de incasari si plati,nemaifiind obligatorie intocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si implicit,a Jurnalului privind operatiuni diverse.