Tocmai mi-am infiintat un PFA si am optat pentru varianta normei de venit, cod CAEN 4799. Eu sunt si angajat cu contract de munca 8h/zi.
Acum trebuie sa merg la ANAF pentru inregistrare, am tot citit pe internet, dar am nevoie de confirmarea unor informatii:
1. Fiind angajat cu ctr de munca 8h/zi beneficiez de reducere 50% la norma de venit anuala? Iar pentru asta am inteles ca este necesara o cerere de mana si adeverinta de salariat de la locul muncii. Imi puteti spune ce se va trece pe adeverinta (mi-este un pic teama ca daca angajatorul afla ca mi-am infiintat PFA, va dori sa inceteze ctr de munca si sa colaboram pe viitor prin intermediul PFA-ului, lucru care m-ar dezavantaja maxim, eu infiintandu-mi PFA-ul pentru o a doua activitate, ce nu are legatura cu actualul loc de munca).
2. Am inteles ca voi fi scutita de plata contributiei la pensii. Corect? Trebuie sa mai fac eu ceva in sensul asta?
3.Pentru contributia de 5.5% somaj, trebuie sa mai depun documente? Daca da, unde?
4.Ce mai este nevoie pentru a fi in legalitate? Acel registru de care am citit pe internet, nu am inteles exact de unde se ia si cum se procedeza cu el mai departe (stiu doar ca se trec doar intrarile?!)
5. Este necesar un cont bancar strict pe PFA? Daca eu am mai multe conturi personale, pot alege unul dintre ele pt a-l folosi la PFA?
6. Daca ma inregistrez la ANAF in luna aprilie, primul impozit/contributii le platesc pana pe 25 iunie? Corect?
Din codul fiscal:
Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligația să completeze numai partea din Registrul-jurnal de încasări și plăți referitoare la încasări.
Plăţile anticipate se efectuează în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
În cazul contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, plăţile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizie de impunere, pe baza normei de venit.
Deschideti un cont pe pfa.