avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Schimbare sediu si inregistrare punct de lucru ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Schimbare sediu si inregistrare punct de lucru traducator autorizat

Am un traducator autorizat care pana in prezent a avut sediul la domiciliu.
Incepand cu aceasta luna a incheiat un contract de inchiriere pentru domiciliul sau - garsoniera.
Ca urmare doreste sa isi mute sediul si/sau sa deschida un punct de lucru pentru desfasurarea activitatii sale de traducator.
Va rog sa imi spuneti ce proceduri trebuie urmate in vederea declararii sediului/punctului de lucru intrucat cei de la ANAF solicita dovada de la Min Justitiei inainte de modificare- care a eliberat autorizatie, iar cei de la Min Justitiei solicita dovada modificarii la ANAF....
Va multumesc
#-o
Cel mai recent răspuns: Laura Ciobeica , moderator 17:41, 5 Aprilie 2013
Mie nu-mi rezulta nici schimbare de sediu nici necesitatea de declarare a punctului de lucru din moment ce traducatorul va desfasura activitatea la aceeasi adresa - de la domiciliu la contract de inchiriere pe domiciliu :-/.
Singurele schimbari care intervin, dupa umila mea parere, sunt
1. Persoana fizica trebuie sa declare la fisc ca a inchiriat spatiul catre pfa, aceeasi persoana si sa plateasca impozitele datorate pentru activitati de inchiriere
2. PFA-ul poate deduce cheltuielile de inchiriere

Nu stiu daca se merita efortul si banii oferiti statului pentru inchirierea unui spatiu in care oricum traducatorul isi desfasoara activitatea.
Poate imi scapa ceva...sper sa primiti si alte pareri.
L.C.
Nu, pana acum am avut contract de comodat intre persoana fizica si pfa-traducator si din aceasta luna persoana fizica are contract cu o alta persoana fizica, care a fost inregistrat la ANAF. Contractul de comodat trebuie reziliat pentru ca exista o singura camera.
De aceea intervine necesitatea mutarii sediului si/sau a deschiderii unui punct de lucru.
Acum e mai clar.
1. Pe baza contractului de inchiriere cu noua adresa, comunicati la Ministerul Justitiei si la Tribunalul unde sunteti inscrisa in Registrul Traducatorilor, schimbarea sediului si veti primi ori un numar de inregistrare ori o rezolutie de luare la cunostinta.
Potrivit Legii nr. 178/1997, traducatorii autorizati au urmatoarele obligatii:
...3. De asemenea, în cazul în care interpreţii şi traducătorii îşi schimbă numele, domiciliul, reşedinţa sau numărul de telefon, au obligaţia să aducă la cunoştinţă această situaţie, în termen de 60 de zile de la data modificării, Ministerului Justiţiei şi tribunalului unde sunt luaţi în evidenţă.

Din enuntul legii, nu rezulta ca trebuie sa mergeti mai intai la Administratia Finaniciara...

2. Apoi se comunica acelasi lucru la Administratia Financiara, atasand toate documentele in copie inclusiv rezolutia de la Ministerul Justitiei /Tribunal.
Persoana fizica are obligatia de a inregistra contractul la finante pentru a plata impozitului.
L.C.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbare domiciliu traducator autorizat dianar dianar Sunt traducator autorizat de catre MJ din 2007, de curand schimbandu-mi domiciliul din provincie in Bucuresti. Pe langa inregistrarea la Tribunalul Bucuresti ... (vezi toată discuția)
Buna! suspendare pfa traducator Andreea1a9a0a0a Andreea1a9a0a0a ce institutii trebuie anuntate in cazul in care un traducator autorizat nu doreste sa activeze ca PFA? (vezi toată discuția)
Ca pfa traducãtor-interpret autorizat de m.j. mai trebuie sã mã înregistrez ºi la o.n.r.c.? dvdiaconescu dvdiaconescu Sunt Traducator-interpret autorizat, Persoana Fizica Autorizata si m-am inregistrat in iulie 2010 direct la Administratia Financiara de care apartin, in baza ... (vezi toată discuția)