avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 869 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... primesc indemnizatie de crestere a copilului si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

primesc indemnizatie de crestere a copilului si prenatal?

Buna ziua. Sunt studenta la zi, anul 1 si am contrat de munca pe perioadat determinata incepand cu 26.06.2012 care se incheie la 04.05.2013. urmeaza sa nasc in jur de 20 iunie 20123, iar prenatalul mi-l pot lua de pe 20 aprilie 2013. intrebarea mea este daca imi pot lua prenatalul, cu toate ca expira contractul in mai si daca voi beneficia de indemnizatie calculata dupa venituri. ( salariul brut=1200). multumesc
Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2013
saonioana, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:57, 8 Aprilie 2013
1. Daca veti naste in iunie cele 12 luni eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) sunt iulie 2012 - iunie 2013.

2. - Puteti beneficia de indemnizatie pentru concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) daca intrati in acest concediu inainte de incetarea contractului individual de munca (CIM), adica pe 20.04.2013, asa cum ati spus dvs.
- Primul certificat medical, pe luna aprilie, il prezentati angajatorului care il va plati.
- Certificatele medicale incepand cu luna mai le prezentati la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) care vi le va plati.

3. De CCC puteti beneficia dupa se se termina concediul de maternitate dar nu mai devreme de a 43-a zi de la nasterea copilului.

4. Indemnizatia pentru CCC va fi 85% din media veniturilor nete pe cele 12 luni premergatoare nasterii copilului.