Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am o asociatie de locatari pe 2 scari. Vreau sa le fac dosarele de infiintare asociatii de proprietari separate, iar cei de la Administratia Financiara mi-au cerut acodrul de delimitare a spatiilor comune pe scari. Am cautat pe net un model dar nu am gasit. Imi puteti macar sugera cam ce ar trebui sa contina acest acord. Modul in care ar trebui sa compun acordul. Nu am niciun punct de plecare si e frustrant....
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Lege nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
25 Iulie 2007
Art. 5. - (1) Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, din cadrul unei cladiri. Acordul se consemneaza intr-un tabel nominal, anexa la acordul de asociere.
(2) In cladirile de locuinte cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson ori scara in parte numai in conditiile in care nu exista o proprietate comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor care nu poate fi delimitata.
(3) Daca este cazul, asociatiile de proprietari infiintate pe scari sau tronsoane de cladire isi reglementeaza intre ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora, printr-o anexa la acordul de asociere.
Asa cum a citat @ynocentta din Legea 230/2007, acest acord se face "daca e cazul", adica daca cele doua scari care se separa au spatii comune. La dvs. care este situatia?
Acordul de delimitare a proprietatii comune intre scari are rolul de a arata unde incepe si unde se termina proprietatea comuna a fiecarei scari pentru spatiile care par a fi comune ambelor scari, cum ar fi subsolul, terasa si chiar fatada.
In acest caz descrieti pentru fiecare din aceste spatii ca instalatiile si spatiile subsolului tin pentru scara 1, sa zicem, pana la linia de demarcatie vopsita cu rosu (si o vopsiti cu rosu), la o distanta de ...atatia...metri de la usa subsolului, cuprinzand coloana de apa, coloana de caldura etc....si faceti inventarul a ce gasiti in subsol.
Pentru scara 2 asemenea. Pentru terasa ....asemenea.
Mai aveti, cred, contorul de bransament de AR. Acesta este comun pentru ambele scari, daca nu ma insel.
In acest caz scara in dreptul careia se afla bransamentul va fi principalul proprietar, iar scara cealalta va trebui, fie sa-si faca un bransament separat, fie sa-si monteze un contor pasant.
In aceasta idee, coloana de aprovizionare cu apa de la bransament pana la pasant este in proprietatea ambelor scari in sensul ca orice defectiune pe aceasta portiune se va remedia pe banii ambelor scari in cote egale. Asemenea si pierderea de apa in situatia unei avarii pe aceasta portiune.
Si procedati similar cu toate instalatiile si coloanele care, tehnic privin lucrurile sunt surse de aprovizionare inseparabile pentru ambele scari.
Daca se opteaza pentru contor pasant la AR, atunci factura va fi primita de scara 1 care administrator, impreuna cu cel de la scara 2 vor citi la un moment dat, de preferinta cand face furnizorul citirea bransamentului, citirea si a contorului pasant pentru a se putea face calculul de consum separat.
Pacat ca vreti sa va despartiti.
Noi avem o asociatie vecina pe o singura scara. Este greu ca asociatie mica sa se descurce. De doi ani ne-au solicitat sa se lipeasca la asociatia nostra si poate o sa reusim anul acesta.
Indiferent ca asociatia e pe o scara sau doua trebuie sa aiba presedinte, comitet, cenzori administrator. Pentru o asociatie e un presedinte un comitet, o comisie de cenzori un administrator dar pentru doua se dubleaza.
O asociatie mai mare are intotdeauna un fond de rulment si de reparatii mai mare si poate face fata mai usor cheltuielilor, mai ales a celor mari sau urgente ca avariile.
la o asociatie mare iti permiti sa ai un program de incasari zilnic, un instalator permanent... dar la una mica dopar o zi pe saptamana incasari si instalator "din ziar".
Poate va mai ganditi la aceasta despartire.
De cele mai multe ori organizatiile mari sunt mai puternice decat cele mici, ca si judetele mari, tarile mari... gasesc resurse interne mai diversificate si fac fata mai usor problemelor.
Multumesc tuturor pentru indrumari. Din pacate dorinta de separare este a locatarilor. Eu doar trebuie sa o pun in aplicare. De acest acord am nevoie la dosarul de infiintare a asociatiei, altfel nu l-as fi conceput.