Buna ziua,
am fost contactat de un tip care mi-a propus sa ma subcontracteze pentru un proiect. E vorba despre proiectarea unor structuri, ( aprox 50 ). Am calitatea de a semna aceste proiecte ( sunt inginer constructor), iar tipul vrea sa incheiem un contract, pentru ca raspunderea sa fie a mea. Preconizez ca activitatea asta se va intinde pe maxim 2 luni.
1. Conventia civila ( contrac de colaborare cu persoana fizica neautorizata) este o solutie? Daca da, imi puteti da cateva detalii ( unde trebuie incheiata; in caz de neplata, cum dovedesc asta? )
2. Stiu ca o solutie ar fi inviintarea unui PFA, si realizarea unui contract de colaborare. Fiind vorba despre o perioada atat de scurta in care voi avea activitate, m-ar interesa sa stiu: daca dupa cele 2 luni, nu voi mai avea incasari, va trebui sa platesc vreo taxa? Daca raspunsul este da, spuneti-mi si cat costa si ce presupune inchiderea unui PFA.
Dumneavoastră sunteţi înregistrat într-o formă organizată de desfăşurarea a activităţii profesionale? Cel care vă contractează este organizat?
Luaţi în considerare că există riscul ca activitatea dumneavoastră să fie reconsiderată în sensul art. 7 pct. 2.1 Cod fiscal.
Organizarea sub forma PFA nu este complicată şi nu este costisitoare. Mai mult de atât dacă nu desfăşuraţi activitate puteţi să suspendaţi activitatea PFA pe o durată de maxim 3 ani. De asemenea, pe timpul suspendării aveţi dreptul să solicitaţi organelor fiscale acordarea regimului derogatoriu de îndeplinire a obligaţiilor declarative, adică să nu mai depuneţi declaraţiile lunar.
Nu sunt membru al niciunei asociatii de proiectanti, iar tipul are firma, e platitor de TVA. Diploma de inginer constructor (civile) imi da dreptul de a proiecta structuri cu pana la 8 etaje, cel putin asa am eu senzatia.
Am citit art. 7 pct. 2.1 Cod fiscal si nu cred ca ma incadrez. Lucrez la mine acasa si nu am niciun program. Singura constrangere este ca trebuie sa termin cele 50 de proiecte in termen de 2 luni.